به گزارش خبرنگار ایرنا ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: امروز فرزندان شما در نیروی راهبردی دریایی ارتش، حافظ منافع ملی در دریاها هستند و در دریای خزر وظایف خود را با برقراری روابط و تعامل با کشورهای حاشیه این دریا، به انجام می رسانند.
وی تصریح کرد: در همین راستا، طی مدت کمی دو ناوگروه از کشورهای آذربایجان و قزاقستان در ایران حضور داشته اند.
فرمانده ناوگان شمال ادامه داد: نیروی دریایی در حیطه ماموریت و وظایف خطیر خود در حفظ مرزها تاکنون اعزام 49 ناوگروه به اقصی نقاط دور و آب های بین المللی را انجام داده است.
وی با اشاره به 24 مهرماه بعنوان روز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، این سازمان را منشاء حفظ قدرت و ارتقاء توانمندی ارتش ذکر کرد.
فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی ولایت مدار، مخلص و متخصص است و توانایی و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمنان برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی را دارد.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.
ستاد فرماندهی منطقه چهارم نداجا نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.