این روزنامه از قول عبدالصمد زراعتی جویباری نویسنده و فعال سیاسی مازندران نوشت: جمعه شب ترامپ قبل از این که رییس جمهور آمریکا باشد؛ فردی سرخورده و عصبانی بود که نه از موضع آمریکا که، انگار از موضع اسراییل و عربستان سخن می گفت.
تناقضات بی شمار او، علاوه بر باطل کردن ادعاهای او در طرفداری از ملت ایران ؛ این یقین را به همه ملت ایران و جهان القاء کرد که خشم و غضب غیر قابل مهاری نسبت به ملت و تمدن ایرانی دارد.
اگر چه او تمایزی با روسای جمهوری سلف خود ندارد؛ اما ویژگی منحصر به فردی دارد که به هیچ یک از قوانین و مقررات و قواعد جهانی پای بند نیست و برای او ارزشی هم ندارد!؛ تا جایی که در دولت خودش هم با چالش های جدی رو به رو شده است، اما دولتش مجری سیاست های او است.
نکته مهم اما در این سخنرانی، که از منظر اهل دقت در سیاست جهانی دور نمانده بود این که، قبل از این که بتواند (ایران) را منزوی کند؛ بستر مناسبات جهانی را به نفع ایران به نمایش گذاشته است، البته اگر موضع گیری های سیاسی دولت ما بتواند با استفاده از شرایط جهانی تعریف و تدوین گردد.
ترامپ، ایران را با هدف القاء افکار عمومی کشورش و جهان به درستی به کشوری قدرتمند معرفی کرده و هراس خود را از اقتدار این کشور بروز داده است و از دنیا نیز خواست که ایران را یک تهدید برای صلح و امنیت جهانی بداند.
هنوز جملات ترامپ به پایان نرسیده بود که دنیا به صورت متحد، در مقابل او موضع گیری کرده بودند و علاوه بر سفر پوتین به ایران، رییس جمهور فرانسه نیز اعلام آمادگی کرده است که به این کشور سفر کند و به زودی شاهد مناسبات جدیدی در روابط خارجی خواهیم بود.
اما این همه، به معنای تزلزل و لفاظی های دولت آمریکا در مقابل ما نیست، بلکه استراتژی جدیدی است که باید با هوشمندی و درک درست، توام با وفاق ملی با آن رو به رو شد.
گمان این که، تنها یک سخنرانی و نمایش بود را نباید به خوراک تحلیلی مان مبدل کنیم؛ بلکه آمادگی ملی برای مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن را فراهم نماییم و این بزنگاه تاریخی ما است و دست های پشت پرده دنیای سلطه، چنین نسخه ای را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پیچیده اند.
هدف دشمن از تحریم سپاه، دهن کجی صرف به نیروی انسانی مؤمن و هشیار یک مجموعه نیست؛ بلکه او تمام هستی و باور های ملت ما را هدف قرار داده است، باید به دشمن بفهمانیم که همه ملت ایران (عضو سپاه پاسداران) هستند تا بستر اقتدار و امنیت ما را خدشه دار نکند و ما را یک پارچه در کنار هم ببیند.
درخت کهن سال و با ریشه ایران اسلامی، با هر تند بادی نمی لرزد و 'وحدت' رمز موفقیت و پیروزی ما بوده و خواهد بود، هشت سال دفاع را از سر گذرانده بودیم و امروز مقتدرتر از گذشته، هم پیمان می شویم و این بار هم نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب می کنیم.
ترامپ اگر چه عصبانی و ناراحت می نمود اما، هوشمندانه نام (خلیج همیشه فارس) را به خلیج عربی برده بود؛ تا کشورهای اسلامی عربی را به همراه خود داشته باشد و ذوق زدگی عربستان در استقبال از سخنرانی او را می توان، در این راستا تحلیل کرد.
دولت آمریکا و هم پیمانان او، طی قریب به چهل سال هنوز عبرت نگرفته اند که ایران و ملتش، با تهدیدات و تجاوزات از راهی که بر گزیده اند، بر نمی گردند.
وقتی یک ملت، تناقضات آمریکا و متحدین او را می بیند که به حکومت های خانوادگی و طایفه ای و دیکتاتوری و مسببان حادثه خون بار 11 سپتامبر و پدر خوانده های القاعده و طالبان و داعش و رژیم های کودک کش عربستان و رژیم صهیونیستی، بها می دهد و نقض گسترده حقوق بشر را از جانب این کشورها می ببند و نه تنها سکوت که، حمایت هم می کند؛ هیچ گاه باور نمی کند که او در نیات خود، صادق است.
این کشور به توهم اقتدار خود، جمهوری اسلامی ایران را مخل این اقتدار می بیند و لذا به بهانه مقابله با تهدیدات جمهوری اسلامی، قصد دارد شاهراه انرژی جهانی (نفت و گاز) را مختل و توسعه و سرمایه گذاری های جهانی را متوجه خود کند تا اقتصاد ناپایدار و ورشکسته خود را ساماندهی کند.
هشیاری و تحلیل مناسب کشور های منطقه به خصوص اسلامی، بی شک میدان بازی خطرناکی را به نفع صلح جهانی تغییر خواهد داد.
باید متوجه اروپا هم بود که به لحاظ، پیوندهای تاریخی و فرهنگی و سیاسی به خصوص اقتصادی، نمی توان دورنمای مخالفت این کشورها با سیاست دولت ترامپ را جدی گرفت و باور کرد، چه آن که، روابط گسترده اقتصادی و مناسبات پیچیده اروپا و آمریکا، می تواند اتحاد همیشگی آنان را به ما گوشزد کند، لذا باید در داخل کشور، وحدت کلمه به معنای واقعی آن را 'حفظ ' کرد و با تدوین نقشه راه در سیاست خارجی از همه ظرفیت ها به خصوص طرف اروپایی بهره برد و از بهانه دادن به دست بیگانگان پرهیز کرد و هر آن چه که مغایر با اصول بین المللی است دوری کرد.
به هر طریق آمریکا به دنبال منافع خود که در بحران های اقتصادی و نظامی نهفته است آن را هم اکنون در خلیج فارس جست و جو می کند و ما البته هشیار، در کنار رهبری و نظام جمهوری اسلامی، آماده هر گونه مقابله هستیم.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.