حسن نوریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران و به ویژه موضوع برجام بیش از آنکه اعلام موضع ایالات متحده راجع به راهبرد جدید آن کشور در قبال ایران باشد، بیشتر نطق انتخاباتی برای تهییج هواداران و ادای دین به دلارهای نفتی اعطائی بود.
وی افزود: بر خلاف همه مستندات تاریخی و حتی بر خلاف متن مکتوب مندرج در پایگاه مجازی وزارت امور خارجه آمریکا، ترامپ از واژه جعلی و تحریف شده به جای واژه اصیل و درست خلیج فارس استفاده کرد که نشان از عمق ناآگاهی و کینه وی دارد.
سرکنسول پیشین ایران در حیدرآباد هند گفت: واکنش و پاسخ بسیار عقلانی و خردمندانه مسئولان به ویژه مصاحبه رئیس جمهوری، نشان دهنده بی اطلاعی ترامپ از حقایق تاریخی و مردود شمرده شدن تلاش های وی برای جعل تاریخ بود که در رسانه های جهان و حتی آمریکا نیز بازتاب یافت.
او اضافه کرد: حمایت برخی کشورها از نمایش های انتخاباتی به روشنی گویاست که ترامپ مسائلی را بیان کرده که خوشایند هم پیمانان منطقه ای باشد تا بر اساس رویکرد تجارت مآبانه، در آینده نیز از حاکمان این کشورها امتیازهای اقتصادی بگیرد.
نوریان ادامه داد: سخنان ترامپ و رویکرد خصمانه آمریکایی ها علیه دولت و ملت ایران رویکردی شکست خورده است و بد عهدی آن دولت در موضوع برجام موجب بی اعتبار شدن بیشتر این کشور در سطح جهانی و اثبات حقانیت ایران خواهد شد.
کارشناس ارشد حقوق بین الملل وزارت امور خارجه گفت: نیاز امروز جامعه نمایش یکپارچگی ملی است و همه حزب ها و سلیقه های سیاسی کشور باید یکصدا و همنوا، مخالفت و انزجار خود را از بدعهدی و ستیزه جویی آمریکا علیه ایران را اعلام کرده و دسیسه محور عبری- عربی را شکست دهند.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی - انتشار دهنده : عمادی
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.