به گزارش ایرنا، تعدادی از شهروندان تبریزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام اینکه هیچ اعتنا و اتکائی به سخنان دیشب ترامپ درباره برجام و سایر مسایل ندارند، یادآور شدند: اینکه رئیس جمهوری یک کشور واقعیت ها و اسناد تاریخی را نادیده انگاشته و برای نمایش عمیق دشمنی خود دست به تحریف تاریخ بزند، جای تاسف بسیار دارد.
رحمان پیرهادی یکی از شهروندان تبریزی به ایرنا گفت: من سخنان شب گذشته ترامپ را به طور کامل مشاهده کردم اما چیزی که بتوان از آن برای جامعه جهانی و نظام بین الملل بهره برد، نمی توان پیدا کرد و سراسر سخنانش پر از اتهام و حاشیه هایی بود که نشان می داد دشمنی دولتمردان این کشور با ایران تمامی ندارد.
وی اظهار کرد: اینکه از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس در یک سخنرانی مهم و تاریخی استفاده بشود، نشان دهنده بی اطلاعی و یا نا آگاهی وی است که به شدت تحت تاثیر شیوخ دست نشانده حاشیه خلیج فارس قرار گرفته تا برای خوشایند چند امیر عربی چنین تاریخ را زیرپا بگذارد.
پیرهادی ادامه داد: آنچه که از اسناد تاریخی بر می آید و از سالیان بسیار دور برای بشریت ثابت شده است، عنوان خلیج فارس برای این منطقه از جغرافیای خاورمیانه است که البته با سخنان دور از منطق و واقعیت یک یا چند نفر از بین نمی رود.
وی با بیان اینکه ایرانی ها در طول تاریخ برای حفظ و حراست از میهن خود از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب جان فشانی های فراوانی کرده اند، ادامه داد: امروز نیز هیچ تهدید و فشاری برای ملت با بصیرت ایران اسلامی نمی تواند تاثیرگذار باشد.
یکی از کارمندان بخش خصوص نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن انتقاد از استفاده از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس از سوی ترامپ، گفت: خلیج همیشه فارس بوده و فارس باقی خواهد ماند و کسانی که این منطقه را با عنوان های مجعول خطاب می کنند دیر یا زود به اشتباهات تاریخی خود پی خواهند برد.
الهام غریب پور اضافه کرد: همچنان که مردم ایران در طول سالیان متمادی از نام خلیج فارس حفظ و حراست کرده و آن را برای نسل های بعدی نگه داشته اند، نسل امروز نیز با تمام توان و امکانات خود جهت ادامه راه گذشتگان وارد عرصه شده و به هر بیگانه ای اجازه تحریف تاریخ منطقه را نخواهند داد.
وی با اشاره به دشمنی های دیرینه دولتمردان آمریکائی با اهداف و اصول جمهوری اسلامی ایران، گفت: در طول سال های پس از انقلاب همواره به بهانه های مختلف دولت آمریکا نشان داده است که چه میزان از انقلاب ما ناراحت و خشمگین است، چون مبارزه با سلطه گری و استثمار از اصول انقلاب اسلامی بوده و این ویژگی هیچگاه با اهداف آمریکائی ها نمی تواند سازگاری باشد.
غریب پور افزود: مردم هوشیار و آگاه ایران به هیچ عنوان تحت تاثیر سخنان رئیس جمهوری آمریکا قرار نگرفته و اعتنائی به تحریف تاریخ و جعل نام خلیج فارس از سوی ایشان نمی کنند و در طول 38 سال گذشته نیز با انواع دسیسه ها و توطئه های نظام سلطه به بهترین شیوه ها مقاومت کرده اند.
وی ادامه داد: مردم ایران از هر قوم و قبیله، زبان و نژاد مختلف برای دفاع از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی هرگز کوتاهی نکرده و اینکه آمریکائی ها تصور کنند با چنین سخنانی می توانند مردم را نسبت به حکومت و دولت خود دلسرد کنند، سخت در اشتباه هستند.
یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تصور می کنم ترامپ برای خوشایند سران معدود کشور کوچک حاشیه خلیج فارس از خلیج عربی استفاده می کند و اظهارات مقامات این چند کشور و اسرائیل پس از سخنان ترامپ این واقعیت را به طور کامل مشخص کرد.
بکتاش علیزاده گفت: در حالی که تاریخ و اسناد معتبر بر عنوان خلیح فارس تصریح دارد، اینکه ترامپ از خلیج عربی استفاده می کند نشان از ضعف اطلاعاتی و مشاوران کینه توز وی دارد که می خواهند با چنین حرف های سخیف و بی منطق، مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهند، اما هرگز ملت ایران و حتی ملت جهان این سخنان را باور نکرده و به آن اهمیت نمی دهند.
وی، نقشه های قدیمی و کتب مختلف جهانگردی در جهان و منطقه را از اسناد اثباتی مهم و قابل قبول مراکز مهم پژوهشی جهان درباره خلیج فارس بیان و اظهار کرد: اینکه عده ای در جهان مثل رئیس جمهور ایالات متحده پیدا شده و این اسناد را نادیده بگیرند، هیچ خدشه ای به اعتبار آن وارد نمی کند.
علیزاده اضافه کرد: تنها چیزی که تحریف نام خلیج فارس برای جهانیان عاید می کند، پی بردن به ذات خبیث و روح استعماری دولتمردان آمریکاست که همواره در صدد ایجاد تنش در روابط بین الملل بوده تا به اهداف شوم و نابخردانه خود برای تسلط به ذخایر و سرمایه های ملل آزاده دست یابند.
وی، ملت ایران را آگاه تر و نقطه سنج دانست و گفت: دولت و ملت ایران امروز بیشتر از تمامی سال های گذشته با وحدت و انسجام وسیع تر برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام و تمامیت ارضی هم قسم شده اند و در این رابطه با هیچ فرد و کشوری شوخی ندارند.
شهروند دیگر تبریزی با تاکید بر اینکه وحدت، انسجام و دفاع از ملیت ایرانی امروز نیاز اصلی و مبرم کشور است، یاد آور شد: با توجه به تحولات سیاسی و جغرافیایی منطقه و حضور و دخالت آمریکا در سرنوشت کشورهای منطقه، ملت ایران اسلامی باید با وحدت ملی خود نشان دهند که ترفندها و دسیسه های بیگانگان هیچ تاثیری در گام های استوار آنها در دفاع از نظام، رهبری و تمامیت ارضی کشور ندارد.
حسین جهانی ادامه داد: آنچه که ملت بزرگ ایران را در طول سال های متمادی از هر زبان، نژاد، قوم و طبقه ای دور هم جمع کرده است، توجه به مسایل ملی و مذهبی حول محور ایران بزرگ بوده است.
وی با بیان اینکه تحریف نام خلیج فارس از جانب ترامپ در راستای به حاشیه کشاندن منطقه و مردم ایران اسلامی صورت می گیرد، گفت: این اظهارات هدفی جز ایجاد تفرقه و جدائی بین مردم و دولت و مردم ایران ندارد اما خود دولتمردان آمریکائی بهتر از هر کسی می دانند که چنین توطئه هایی برای ملت ما نخ نما شده و تاثیری در راه و روش جمهوری اسلامی در مبارزه با استعمار، استبداد و خودکامگی سران نظام سلطه نخواهد داشت.
جهانی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری کشورمان در پاسخ به اظهارات ترامپ، افزود: بهتر است رئیس جمهوری که خود را قوی ترین در جهان می داند، مطالعه ای در تاریخ، جغرافیا، اخلاق و ادب داشته باشد تا برخی از واقعیت های تاریخی برای وی روشن تر شود، هر چند او خود از واقعیات تاریخی آگاهی دارد.
وی، دیپلماسی موفق و راهگشای دولت تدبیر و امید در مسیر به انجام رساندن برجام را مورد اشاره قرار داد و گفت: بدون تردید همراهی جهان و اروپا با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، موجب عصبانیت و خشمگین شدن سران آمریکا شده است، چون امروز بی حاشیه بودن ایران و صلح طلب بودن مردم و دولت ما برای جهانیان ثابت شده است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیشب در سخنانی پیرامون وضعیت و سرنوشت برجام، از عنوان جعلی خلیج عربی به جای واژه تاریخی خلیج فارس استفاده کرد که واکنش وسیع مردم ایران در فضای مجازی و حقیقی را در پی داشته است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.