به گزارش ایرنا، دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین در اسلام است که در آن مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از اسلام و مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی گنجانده شده است.
در این مجموعه دفاعی پایمردی، دلیری، رشادت، حماسه آفرینی، عزت و افتخار فرزندان این ملت در راستای پاسداشت از ارزش های اسلامی و انقلابی قابل مشاهده است.
در دفاع مقدس اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی فقیه و تحقق همه آرمان های اسلام و نهضت حسینی موج می زند که به زیبایی قابل مشاهده و درک است.
حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان در این راه مقدس گام برداشتند که پاداش آن جاودانگی و بقا بود.
دفاع مقدس به همه جهانیان ثابت کرد که سرنوشت هر ملتی به دست خود اوست.
دوران دفاع مقدس ، دستاوردهای عظیمی به همراه داشت که امام راحل در این زمینه فرمود ند: ' در دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم'.
امروزه همه به وضوح یکی از ثمره های عملی آن را در آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق، یمن، سوریه دیده اند و به لطف الهی در آینده نه چندان دور در دیگر ملتهای مظلوم این مهم را می توان مشاهده کرد.
فرهنگ سازی از دیگر ثمرات دفاع مقدس است، فرهنگی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خدا جویی، خدا خواهی، خدا باوری و خدا محوری در قول و عمل به آن می کوشند.
شهدای دفاع مقدس امروز به الگوی عملی و اسوه این ملت و دیگر ملتها تبدیل شده اند به گونه ای که مزار مقدس آنها به زیارتگاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان تبدیل شده است.
رزمندگان غیور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبودهای تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن توانستند با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن بروند و حماسه هایی جاودان را خلق کنند.
برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید از همه ظزفیت ها بهره گرقت تا نسل نو با دوران دفاع مقدس که نمادی از مقاومت و ایثار ملت ایران در برابر دشمنان است، آشنایی بیشتری پیدا کنند.
یکی از راههای شناخت نسل نو با فرهنگ دفاع از طریق آثار دفاع مقدس است که در آن به روایت حماسه های پایداری در دفاع مقدس پرداخته می شود.
در این آثار ارزشمند از شهیدانی سخن گفته شده که چگونه در برابر هجوم دشمنان صف آرایی کردند و بدین ترتیب فرهنگ شهادت را در تاریخ ایران، نهادینه ساختند.
خاطره های شهیدان،ایثارگران و آزادگان نیز گوشه ای از وقایع تاریخی جنگ تحمیلی را به تصویر می کشد و تجربه ها و آموزه های بسیاری را به نسل های آینده کشور منتقل کنیم.
دفاع مقدس، فلسفه وجودی مکتب اسلام را به جهان ارائه کرد و نشان داد که ملت ایران با همه رتبه های دینداری و تعلق ملی و کشوری و با وجود ادیان متفاوت به دنبال حفظ حاکمیت نظام و استقلال جمهوری اسلامی ایران هستند.
مهمترین نظر و رویه استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس در ایران حذف نظام اسلامی بود تا با ایجاد جنگ نیابتی، به خواسته های شومش در این منطقه دست یابد اما رزمندگان اسلام با رشادت های خود روندی دیگر را به جهانیان دیکته کردند.
تقویت پیام دفاع مقدس امنیت و استقلال کشورمان است.
پایداری کشتی انقلاب که دفاع مقدس نمادی از آن می باشد ،نیازمند آمادگی فکری و تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است.
با گفتمان سازی دفاع مقدس تعادل جامعه حفظ خواهد شد اما این مهم نیازمند این است که شناخت درست از زمان و مکان مورد نظر داشته باشیم تا بتوانیم ارزش خلق شده خون بهای شهدا را ترویج کنیم.
در این دنیای ظالم پرور و مظلوم کش باید تلاش کنیم تا در محوریت پرچمداری نظام و رهبری حرکت کنیم و قرار گرفتن در این مسیر مایه افتخار و نقطه قدرت و امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است زیرا کشورهایی که امروزه با مشکل مواجه شده اند محوریت را از دست داده اند.
من انقلابی ام بعنوان شعار هفته دفاع مقدس 96 است که این رویکرد در تمام موارد گفتمانی، تبلیغی، اطلاع رسانی، تجلیلی، تکریمی و فضای مجازی حفظ شود.
هفته گرامیداشت دفاع مقدس از 31 شهریور ماه به مدت هشت روز در ایران اسلامی آغاز می شود که هر روز آن تداعی کننده خاطرات ماندگاری از آن دوران افتخار آفرین در اذهان عمومی است.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.