به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان گیلان در فرمانداری این شهرستان افزود: داشتن آمار و اطلاعات از وضعیت جامعه بر اساس وقایع چهارگانه در شناسایی بهتر شرایط اجتماعی حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان ثبت احوال باید از ابعاد مختلف، نقش اجتماعی این نهاد را معرفی کنند، اضافه کرد:
ارائه آمار صحیح می تواند اساس برنامه ریزی های دقیق برای کشور باشد و سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته و کلیدی دارد.
فرماندار آستارا پویاتر شدن نقش ثبت احوال شهرستان آستارا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید از بی تحرکی های موجود در این زمینه جلوگیری و فعالیت ها را پررنگ کنیم.
قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال استان گیلان نیز در این دیدار گفت: تجهیز و نوسازی اداره ثبت احوال شهرستان مرزی بندر آستارا ضروری است.
وی به اهمیت ثبت وقایع چهارگانه اشاره کرد و افزود: باید آمار درست در اختیار داشته باشیم و این امر، تنها با ثبت به موقع وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق امکان پذیر است.
وی بر ضرورت ارتباط بیشتر ادارات ثبت احوال در شهرستان ها در خصوص ارائه اطلاعات و آمار به موقع به مدیران ارشد تاکید کرد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در نیمه نخست سال جاری، 757 مورد ولادت، 224 مورد مرگ و میر، 329 مورد ازدواج و 110 مورد طلاق در اداره ثبت احوال این شهرستان به ثبت رسیده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.