به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز شنبه در همایش خیران آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: خیران و فعالان اجتماعی که داوطلبانه در رفع مشکلات موجود آستارا گام بر می‌دارند، سرمایه‌های اجتماعی شهرستان هستند و باید از آنها صیانت و از ظرفیت فعالان اجتماعی و خیران در رفع نیازها و مشکلات موجود آستارا استفاده شود.
وی اظهار کرد: شناسایی نیازهای جدید جامعه لازم است و با هدایت خیران و سایر فعالان اجتماعی باید انجام شود.
رنجکش با اشاره به نقش محوری مردم در رفع مشکلات جامعه در کنار دولتمردان، تصریح کرد: یکی از کمک‌های خیران به افراد نیازمند، کمک‌های مادی آنهاست و باید از خیران در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف با هدف توانمندسازی جامعه هدف استفاده کنیم.
وی افزود: سیاست‌های دولت در شهرستان آستارا ساماندهی تشکل های اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد است و در این زمینه، پنج تشکل درخواست تشکیل سازمان مردم نهاد داده اند و صدور مجوز فعالیت آنها پیگیری می شود.
در ادامه نشست دبیر مجمع خیران شهرستان آستارا گفت: در سال گذشته با همکاری خیران در عید قربان، بین 600 خانواده نیازمند، گوشت قربانی توزیع شد و امسال تلاش می کنیم حدود یکهزار خانواده را پوشش دهیم.
بیژن حیادخت هدف جامعه خیران را ترویج کار خیر دانست و پیشنهاد کرد با حضور هیات امنای مجمع خیران آستارا اتاق فکری در فرمانداری با هدف اشتغالزایی برای نیازمندان و جلوگیری از طلاق در این شهرستان تشکیل شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
دریافت خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.