به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا؛ اسماعیل موسوی در بازدید از موسسه آموزشی و توانبخشی توانخواهان ذهنی سامان و سارای آستارا گفت: 48 هزار معلول در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 24 هزار و 500 معلول در روستاهای این استان از خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره مند می شوند.
وی افزود: این طرح با اولویت شناسایی معلولان در روستاهای بالای 50 خانوار با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت، اشتغالزایی و توانمندسازی آنان در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 میلیارد ریال و امسال 24 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: در این زمینه به معلولان شناسایی شده خدماتی همچون آموزش در داخل و خارج خانواده، مناسب سازی منازل، اشتغال زایی، وسایل کمک توانبخشی و مصرفی پزشکی، هزینه کمک ازدواج و سرمایه کار و حمایت های اجتماعی و اقتصادی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه شهر آستارا بعنوان آزمونه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در کشور انتخاب شده است، افزود: در این طرح، دولت با همکاری بخش خصوصی شوراهای توانبخشی را متشکل از مسئولان، خیران و معتمدان محلی تشکیل داده است تا معلولان شناسایی شده از خدمات لازم بهره مند شوند.
موسوی ادامه داد: موسسه آموزشی و توانبخشی سامان و سارا و مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی سعادت آستارا به معلولان تحت پوشش، خدمات ارائه می دهد و نیازمند توجه خیران و مسئولان است.
این کارشناس مسئول بهزیستی گیلان بیان کرد: این مراکز با روش های کار درمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و نگهداری و مراقبت ویژه خدمات ارائه می دهند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 318 معلول در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.