به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی روز سه شنبه در نشست خبری رسانه های گروهی در رشت افزود: پنجمین طرح سراسری بصیرت عاشورایی ماه محرم و صفر در 200 بقعه متبرکه شهرستان رشت اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف اجرای نیات واقفان در حوزه سید الشهدا، تعظیم شعائر نهضت حسینی و گسترش فرهنگ عاشورایی در امام زادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در اجرای طرح بصیرت عاشورایی بیان کرد: در اولین روز ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت ویژه در بقعه متبرکه امام زاده هاشم برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همایش بزرگ لبیک یا حسین (ع) با برافراشته شدن پرچم سوگواره اباعبدالله حسین علیه السلام در بقعه متبرکه خواهر امام رضا علیه السلام رشت، همایش اهلی من العسل و همایش رهروان زینبی از جمله دیگر برنامه ها در اجرای طرح بصیرت عاشورایی است.
وی با بیان این که در اجرای این طرح 16 مبلغ از قم و 120 مبلغ بومی حضور دارند، خاطر نشان کرد: در اجرای طرح بصیرت عاشورایی توجه ویژه به برپایی نماز جماعت در هر سه وقت در بقاع متبرکه و امام زادگان مورد تاکید است.
وی در ادامه نشست خبری با گلایه از کند و کاری های شهرداری کلانشهر رشت در اطراف بقعه متبرکه خواهر امام با هدف بازآفرینی محله ساغریسازان تصریح کرد: هیات عزاداری توجه ویژه ای به این بقعه متبرکه دارند، که متاسفانه این کند و کاری ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.
رئیس اداره اواقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان این که ما در این ایام عزاداری بایستی پاسخگوی مردم باشیم، اظهار کرد: شهرداری اگر زمان و بودجه کافی برای اجرای چنین طرح هایی را ندارد، اقدام نکند.
218 بقعه متبرکه و امام زاده در شهرستان رشت فعال است.
31 شهریور اول روز محرم است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.