به گزارش ایرنا، علی جان صادق پور عصر دوشنبه در ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی قم با اشاره به این که عملیات حفاری شبکه فاضلات روزانه 350 تا 400 متر اجرا می شود افزود: در حال حاضر 50 کیلومتر از شبکه فاضلاب منطقه های 2 و 6 قم اجرایی شده و 50 کیلومتر نیز در حال حفاری است.
وی افزود: در حال حاضر منزل 30 درصد از مردم قم به شبکه فاضلاب قم متصل است و با اجرای بقیه طرح، 50 درصد مردم قم می توانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان قم گفت: در شرکت آب و فاضلاب قم از زمان احداث شهرک پردیسان و مسکن مهر مکاتبه های متعدد و پیش بینی های لازم برای اجرای شبکه فاضلاب انجام شده و نیازمند تامین اعتبار مالی هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم ادامه داد: با وجود محدودیت هایی که در منطقه پردیسان وجود داشت طرح پکیج محلی فاضلاب آغاز شده است که ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد تا مشکل دفع فاضلاب نزدیک به 1.5 درصد جمعیت این منطقه رفع شود.
وی بیان داشت: در صورتی که این طرح با موفقیت اجرایی شود به صورت الگو برای رفع مشکل سایر نقاط قم مورد استفاده قرار می گیرد، ضمن این که برای رفع مشکل پردیسان نیازمند کمک شهرداری، شورای شهر، استانداری، مردم و بخش خصوصی هستیم.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی در ادامه با بیان این که استان قم از لحاظ تامین منابع آبی در وضعیت مناسبی قرار دارد گفت: آب قم از چهار منبع آبی از جمله چاه هایی در سطح شهر، علی آباد، سد 15 خرداد و کوچری با کیفیت های مختلف تهیه می شود.
وی افزود: همچنین زیرساخت های خوبی در خصوص شبکه فاضلاب و تصفیه آب شیرین در استان قم فراهم شده است به گونه ای که در سطح شهر قم ده ها پیمان کار در حال اصلاح شبکه ها هستند.
وی ابراز کرد: در حال حاضر قطعی آب در هیچ منطقه ای از قم به خاطر کمبود منابع آبی رخ نداده است و تنها به خاطر بازسازی شبکه های آبرسانی قطعی صورت گرفته است.
صادق پور بر همکاری شورای اسلامی شهر قم در خصوص مجوزهایی برای توسعه طرح های آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: قانونی با عنوان ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه ها با تبصره های مختلف وجود دارد که می تواند در جهت تقویت زیرساخت های شبکه آبی قم کمک شایانی کند.
وی ابراز امیدواری کرد: با کمک شورای شهرطرح هایی تعریف شود تا بتوان پاسخگوی نیاز استان در حوزه شبکه آبرسانی و فاضلاب باشیم.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.