مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) می توانند زمین خود را با سایر زمین های شهرداری و دولت در استان قم تهاتر کنند و اجازه دهند این پارک که باغ قدیمی بوده است با کاشت درختان جدید دو باره احیا شود.

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اقدام مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) در قطع درختان پارک سالاریه قم برای ایجاد فضای مورد نیاز تاسیس شعبه جدید این دانشگاه در استان قم، ناپسند است و مسئولان استان با انجام این کار مخالف هستند.

به گزارش جماران؛ محسن بهشتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، افزود: انتظار ما از نهادهای حوزوی و دانشگاهی این است که برای تاسیس مراکز علمی مورد نیاز خود، از زمین های خشک شهر استفاده کنند و حتی در آن ها درخت بکارند نه اینکه بخواهند مراکز خود را در دل باغ های قم احداث و درختان آن را نیز قطع کنند.

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) برای احداث شعبه جدید دانشگاه از کمیسیون ماده پنج مجوز نگرفتند و حتی اگر اجازه هم می گرفتند اعضای این کمیسیون با قطع درختان و احداث دانشگاه در پارک سالاریه مخالف بودند.

وی ادامه داد: این موضوع به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است و مسئولان استان قم پس از اطلاع از این اقدام در حال پیگیری آن هستند، چرا که تا کنون (قبل از انتشار تصویر خشک شدن باغ در شبکه های اجتماعی که از بالای یک ساختمان هفت طبقه مشرف گرفته شده است) به دلیل مشخص نبودن فضای داخل پارک کسی از اتفاقاتی که در این مجموعه رخ می دهد، از جمله قطع درختان خبر نداشت.

بهشتی گفت: مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) می توانند زمین خود را با سایر زمین های شهرداری و دولت در استان قم تهاتر کنند و اجازه دهند این پارک که باغ قدیمی بوده است با کاشت درختان جدید دو باره احیا شود.

وی بیان کرد: عکس های قدیمی قم در دهه ۳۰ نشان می دهد مجموعه سالاریه و اطراف آن دارای ۱۱۰ هکتار باغ سرسبز بوده که به مرور زمان از بین رفته است.

باغ و پارک سالاریه از جمله مکان های تفریحی مردم قم بود که از حدود سه دهه گذشته به منظور تاسیس مراکز دینی همچون جامعه الزهرا(س) از دسترس مردم خارج شد و امروز نیز بخش هایی از آن برای تاسیس شعبه جدید دانشگاه امام صادق (ع) در قم درنظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.