رضا رحیمی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خاطرنشان کرد: در روستاهایی که فاقد زمین یا سالن ورزشی باز و بسته هستند، هیات روستایی، محلی و بومی، مکان هایی را شناسایی کرده و تحت عنوان خانه ورزش روستایی، آنها را به امکانات ورزشی مجهز می کند.
وی با اشاره به رونق ورزش روستایی در قم گفت: هم اکنون در بخش ها و روستاهای قم یک هزار و 632 تن ساماندهی شده اند و زیر نظر هیات روستایی، بومی و محلی به فعالیت می پردازند.
وی همچنین افزود: ما در بخش مرکزی پنج سالن ورزشی، در سلفچگان 2 مورد، خلجستان سه مورد، جعفریه سه مورد و در کهک نیز سه سالن ورزشی داریم که مورد استفاده جوانان و ورزشکاران می باشد.
رحیمی با اشاره به تلاش برای احیای ورزش های بومی و محلی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت ورزش محلی و بومی در رستاهای استان قم احیا شده و فعال است.
وی ادامه داد: بیشتر گرایش روستاها در ورزش به سمت همگانی و طناب کشی، فوتسال و والیبال است که در این زمینه نیز برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.
رحیمی از برگزاری جشنواره ای در ارتباط با جشنواره ورزش های محلی و روستایی استان قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره قبل از ماه مهر و در فصل تابستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان مهمترین مشکلات ورزش روستاییان قم گفت: ما در حوزه ها اقتصادی ورزش با مشکل مواجه هستم به عنوان نمونه اگر یک تیم از خلجستان بخواهد در یک مسابقه شرکت کند نیاز به هزینه های زیادی است و در این زمینه نیاز به حمایت وجود دارد.
درحال حاضر 135روستای بالای 20 خانوار، 69 روستا زیر 20خانوار و 126آبادی بدون سکنه در استان قم وجود دارد.
استان قم همچنین شامل پنج بخش جعفریه، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزی می باشد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.