رئیس هیات فوتبال استان قم روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت تیم فوتبال صبای قم گفت: در هفته جاری تکلیف تیم صبای قم مشخص خواهد شد و با توجه به قوت گرفتن انصراف تیم نفت تهران از لیگ برتر، صبا جایگزین آن می شود.
کریم بهرامی افزود: در صورت حضور صبا در لیگ برتر، برای تعیین کادر فنی، بازیکنان و اسپانسر تیم تصمیم گیری خواهد شد و بسیار امیدوار هستیم صبا به لیگ برتر بازگردد.
تیم فوتبال صبای قم در لیگ برتر باشگاه های کشور در آخرین بازی خانگی خود با نتیجه 2 بر 1مغلوب استقلال خوزستان شد و به لیگ دسته یک سقوط کرد.
با توجه به مشکلات مالی تیم نفت تهران، امکان حذف و انصراف این تیم از لیگ برتر قوت گرفته که در این صورت صبای قم جایگزین آن خواهد شد.
بهرامی در مورد تیم فوتسال یاسین پیش رو قم نیز گفت: این تیم در فصل جدید و تا زمان پیدا شدن اسپانسر با نام 'هیات فوتبال استان قم' در لیگ حاضر خواهد شد.
وی اظهار داشت: سید مهدی غیاثی به عنوان سرمربی با برخی بازیکنان سابق این تیم کار را دنبال می کنند، ولی تلاش برای پیدا کردن اسپانسر و واگذاری تیم به بخش خصوصی نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اولین بازی این تیم در لیگ برتر با تیم گیتی پسند اصفهان است، گفت: به احتمال زیاد سه شنبه یا پنجشنبه هفته جاری با تیم گیتی پسند در قم بازی داشته باشیم و به دلیل برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل، مسابقات لیگ برتر فوتسال در سالن بهزیستی برگزار می شود.
هلدینگ دارویی یاسین پیشرو در دو فصل گذشته اسپانسر نماینده فوتسال قم در لیگ برتر ایران بود. این تیم در فصل اول رتبه ششم و در فصل دوم رتبه دهم مسابقات را کسب کرده است.
دربندهای قرارداد فی‌مابین اداره کل ورزش و هلدینگ دارویی یاسین پیشرو که در سال 94 به امضا رسید آمده است درصورتی‌که مجموعه یاسین قصد تیم داری را نداشته باشد باید 2 ماه پیش از آغاز لیگ اعلام کند و 20 درصد از هزینه‌های جاری تیم را بپردازد.
این هلدینگ 2 ماه قبل اعلام کرده دیگر قصد تیم داری ندارد و مسئولان استان قم دنبال اسپانسر جدید برای حمایت از این تیم هستند.
رسول قلی زاده مدیر عامل تیم آتلیه طهران نیز گفت: تیم ما نیز به صورت قطعی در لیگ برتر امسال حضور پیدا خواهد کرد وبا 10 بازیکن این تیم نیز قرارداد امضاء کردیم.
وی در گفت وگو با ایرنا افزود: سید وحید غیاثی سرمربی این تیم در لیگ برتر فوتسال است، به دلیل نیامدن اسپانسر، مشکلات مالی زیادی داریم و همه امید ما به مسئولان استان است.
قلی زاده خاطرنشان کرد: تیم ما روز پنجشنبه هفته جاری در قم باید با تیم قرچک بازی کند که به دلیل جام یادگار امام راحل، با نامه نگاری دنبال تغییر زمان بازی هستم.
تیم فوتسال آتلیه طهران قم از تیم های موفق لیگ دسته یک کشور است که با موفقیت توانست به لیگ برتر کشور صعود کند.
بنابراین دو تیم فوتسال قم در فصل جاری در رقابت های لیگ برترکشور حضور دارند و امیدها برای بازگشت صبای قم به لیگ برتر به دلیل قوت گرفتن انصراف تیم نفت تهران، قوت گرفته است.
فوتسال قم در لیگ برتر هر سال با مشکل اسپانسر مواجه هست و امسال برای اولین بار نیست که یک هفته مانده به مسابقات، هنوز تمرینات تیم های قم مشخص نشده بلکه این درد هرساله فوتسال قم می باشد.
در دوره های گذشته نیز تکلیف فوتسال قم تا هفته های پایانی نامشخص بود و امسال نیز همان قضیه سال های گذشته تکرار شده و تیم های قم بدون کوچکترین آمادگی فنی و بدنی باید در رقابت های لیگ برتر کشور حضور پیدا کنند.
برادران غیاثی ( سید مهدی و سید وحید) هدایت نمایندگان فوتسال قم در لیگ برتر کشور را بر عهده دارند.
از سوی دیگر بازگشت تیم فوتبال صبای قم به لیگ برتر کشور نیز از آن جهت مشکل است که بازیکنان کلیدی این تیم جدا شده و به سایر تیم ها پیوستند و در فصل نقل و انتقالات نیز سایر باشگاه ها بازیکنان خوب و مطرح را جذب کردند و صبا در صورت بازگشت به لیگ برتر، راهی جز استفاده حداکثری از بازیکنان بومی ندارد.
مسابقات لیگ برتر فوتبال از مهردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.