جمشید مهدوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود 12موقوفه با 120 رقبه در آستارا اظهار داشت : ترویج وقف در زمینه های مورد نیاز مردم به منظور رفع مشکلات مختلف جامعه ضروری است.
وی در ادامه از شناسایی 20 رقبه جدید به ارزش 23 میلیارد ریال در این شهرستان و ثبت آنها در سامانه مدیریت موقوفه های کشور با هدف صیانت از املاک وقفی خبر داد.
مهدوی افزود: رقبه به کوچکترین واحد هر موقوفه گفته می شود و رقبات ثبت شده شامل 6 مورد متعلق به مساجد جامع و محمد رسول الله (ص)، 12 مورد مربوط به مسجد امام سجاد (ع) و 2 رقبه در مسجد میرزای شهرستان آستاراست.
** آغاز طرح نشاط معنوی در آستان امامزادگان آستارا
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در ادامه از آغاز طرح نشاط معنوی در بقعه های متبرکه ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح، خیمه معرفت با غرفه های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی و ایستگاه مشاوره با عنوان همه واقف باشیم راه اندازی شده است.
مهدوی زمان اجرای این طرح را تا 25 مرداد ماه اعلام و پیش بینی کرد روزانه حدود 100 گردشگر داخلی و خارجی از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به مشارکت 2 مبلغ حوزه علمیه قم و یک مبلغ بومی در این طرح، اضافه کرد: جهت دهی به حرکت های علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی نوجوانان و جوانان و ارتقای سطح معرفت آنان از هدف های این طرح است.
آستارا با 91هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا به تالش قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.