به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عبدالمجید نجفی نویسنده کتاب « قصه های شیرین منطق الطیر» شامگاه یکشنبه در خانه هنرمندان تبریز در آئین رونمایی این کتاب، به بحث بایدها و نبایدها در ادبیات کودک پرداخته و خلاقیت را غایب در آموزش رسمی کشور دانست.
این نویسنده صاحب نام، ادبیات کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه پرورش مقدم بر آموزش است، گفت: پل بین آموزش رسمی و آموزش خلاق درس انشاء بود که آن را هم از مدارس حذف کردند.
نجفی با اشاره به بافت محلات قدیم شهر تبریز گفت: در اوسط دهه ۴۰ شیشه گر خانه راسته کتابفروشان بود و در آن زمان تبریز حدود ۲۳ کتابفروشی داشت اما حالا برای جمعیت بیش از دو میلیون نفر تنها پنج الی شش کتابفروشی داریم و این یک هشدار جدی است‌.
نجفی گفت: کتابهای کودک سرمایه گذاری برای توسعه رو به رشد جامعه در پرورش انسانهای درست است که منافعش به جامعه بر می گردد.
وی همچنین ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک را روز واقع بینی و نه روز بدبینی عنوان کرد و از فعالان این عرصه خواست تا امیدوارانه رو به جلو حرکت کنند.
شایان ذکر است عبدالمجید نجفی متولد ۱۳۳۸ از اشخاصی است که داستان نویسی آذربایجان و بویژه تبریز را زنده نگه داشته است.
از رمانهای این نویسنده صاحب نام تبریزی، می توان به دختری به نام پریا اشاره کرد که در سال ۸۲ از طرف شورای کتاب کودک برگزیده شده است.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 697207
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.