نگار نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشن گلریزان کتاب به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برای نخستین بار در لاهیجان برگزار شد و متقاضیان با مراجعه به این اداره ، با اهداء کتاب در این جشن مشارکت کردند.
وی هدف از اجرای این طرح را احیاء کتابخانه ها و قفسه های کتاب مدارس روستایی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم ذکر و اضافه کرد: کتاب های جمع آوری شده به کتابخانه ها و مدارس روستاها تحویل می شود.
به گفته نادری، دعوت از عموم مردم برای شرکت در جشن گلریزان از چند هفته گذشته انجام شد و حتی از شهرستان های دیگر هم کتاب های خود را به این جشن هدیه کردند.
وی تاکید کرد: کتاب های مناسب دانش آموزان در جشن گلریزان در مهرماه به مدارس دانش آموزان یا به کتابخانه مدارس اهدا می شود و با این کتاب ها ، برای دانش آموزان مدارس فاقد کتاب نیز کتابخانه افتتاح خواهد شد و از کتاب های جشن گلریزان در آینده، کتابخانه ای ویژه سالمندان افتتاح می شود.
وی برپایی نمایشگاهی از کتاب های اهدایی شهروندان طی دهه های قبل به عنوان نمایشگاه کتاب های عتیقه در فضاهای باز و بصورت محیطی را از برنامه های آینده ذکر کرد.
نادری گفت: در راستای افزایش مطالعات شهروندان در حال اخذ مجوز برگزاری اولین دوره داستان کوتاه بیژن نجدی در پاییز امسال هستیم و آثار برگزیده آن نیز چاپ می شود.
وی قصه خوانی، شاهنامه خوانی و قصه های مثنوی مخصوص کودکان هشت تا 13سال را از جمله برنامه های اجراشده در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در لاهیجان عنوان کرد.
در لاهیجان به ازای هر یکصد نفر، یک متر فضای آموزشی در کتابخانه ها وجود دارد و به ازای هر یکصد نفر، دو نفر عضو کتابخانه های این شهرستان هستند.
شش باب کتابخانه نهادی با زیربنای یک هزار و 677 متر مربع در لاهیجان موجود است.
لاهیجان با 50 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های موجود، حدود چهار هزار نفر عضو فعال دارد و شش انجمن ادبی و هنری نیز در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.