رئیس‌کل دادگستری استان گیلان درصد فراوانی جرائم در سال 95 در استان گیلان را 45 درصد سهم موادمخدر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کل دادگستری استان گیلان در مجمع اخوت که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، حریم حفاظت از کشور را محدود به دفاع از یک منطقه خاص ندانست و اظهار کرد: هر جا ندای مظلومی بویژه مسلمانی شنیده شود همه ما مکلف و موظف به دفاع از مظلوم هستیم .

احمد سیاوش پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب،تصریح کرد: امروز اگر فداکاری و جانفشانی و ایثار مدافعان حرم در مرزهای سوریه نبود باید در داخل کشور می جنگیدیم.

سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: اگر این فداکاری‌ها نبود دستگاه قضایی هم نمی‌توانست به وظیفه خود عمل کند . 

رئیس کل دادگستری استان گیلان اذعان داشت: وقوع جرائم باعث ازدیاد پرونده های قضایی شده و از عوامل افزایش جرائم، تلاش دشمن در متوقف کردن جمهوری اسلامی از طریق تحریم، توطئه و جنگ‌های نیابتی است. 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی آینه تمام نمای مسائل در سطوح مختلف جامعه و کشور است، ادامه داد: اکنون ضرورت دارد به نقص ها و ایرادات کار پرداخته و راهکارهای مناسب ارائه شود . 

وی با اشاره به آمار ارائه شده توسط رئیس قوه قضائیه در هفته گذشته بیان کرد: پانزده میلیون پرونده در کل کشور در حال رسیدگی است که سهم استان گیلان 500 هزار فقره است.

این مقام ارشد قضایی درصد فراوانی جرائم در سال 95 در استان گیلان را 45 درصد سهم موادمخدر اعلام و خاطرنشان کرد: استعمال، حمل، قاچاق و نگهداری مواد مخدر در صدر جرائم استان گیلان قرار دارند . 

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه سرقت، درگیری و زد و خورد، توهین و تهدید اشخاص را در رتبه های بعدی جرائم در استان اعلام کرد . 

وی با ابراز نگرانی از برخوردهای فیزیکی و حرمت شکنی‌های کلامی در جامعه گفت: اگر به مشکلات درونی جامعه توجه نشود انباشتی از عقده های روانی به شکل جرم در جامعه بروز می‌کند . 

 سیاوش‌پورکاهش جمعیت زندانیان را در گرو حل معضلات اجتماعی دانست و گفت: در صورت رفع این مشکلات شاهد کم شدن پرونده های محاکم خواهیم بود . 

وی افزود:براساس قانون اساسی، سپاه وظیفه کلی صیانت از انقلاب اسلامی را دارد و دامنه این وظیفه بسیار وسیع بوده و محدود به یک جا و یک منطقه و موضوع خاص نمی شود . 

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان ضمن تشکر از حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان در این نشست، خواستار تلاش، چاره اندیشی و همفکری بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب کاهش جرم با همکاری همه سازمان‌های مسئول در این زمینه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.