مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: پژوهش و تحقیق برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان بسیار ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت، دومین کنفرانس مطالعات اجتماعی، فرهنگی و پژوهش دینی" در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در این کنفرانس در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش های پژوهشی انجام یافته در مباحث اجتماعی، فرهنگی و دینی در راستای بهره‌مندی از تجارب صاحبنظران در این عرصه، تبادل اطلاعات بین اساتید و دانشجویان و انتقال آن به مدیران سازمانی بوده است.

کیمیا تنهایی با تأکید بر ضرورت توجه به امر آموزش، سرمایه انسانی، پژوهش‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی، ادامه داد: تعداد مقالات رسیده به کنفرانس 120 مقاله بوده است که از این تعداد، 80 مقاله مهر تأیید علمی، 35 مقاله در سطح سخنرانی و 45 مقاله در سطح پوستر پذیرش شدند.

وی به منابع غنی فرهنگی و دینی جامعه اسلامی کشورمان اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری از الگوهای دینی و فرهنگی جامعه ما را سرلوحه برنامه توسعه خود قرار دادند. می طلبد ما نیز توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به تنگناها و چالش های مطرح شده در سند برنامه ششم توسعه استان، که حاصل کار بیش از 30 کمیته کارشناسی از بخش‌های دولتی، دانشگاهی و خصوصی بوده است تصریح کرد: پژوهش و تحقیق برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان بسیار ضروری است. بدین منظور این مرکز آمادگی خود را جهت برگزاری همایش‌ها و میزگردهای تخصصی و هم‌اندیشی در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی استان اعلام می‌دارد.

تنهایی در خصوص مشارکت دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی گفت: این کنفرانس با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع)، پردیس خواهران و بنیاد فرهنگی حضرت  مهدی موعود (عج) استان گیلان و نیز با همکاری و حمایت علمی دانشکده رفاه تهران، پژوهشگاه علوم اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، معاونت پژوهشی حوزه علمیه کشور، انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه، انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مرکز فقهی امام باقر(ع) پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت و مرکز آموزش، پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: از مقالات ارائه شده در این کنفرانس می‌توان به عناوین: بررسی ویژگی‌های الغدیر و بعد کلامی شخصیت علامه امینی، جایگاه غدیر در رسالت پیامبر اعظم با تاکید بر آیه تبلیغ و اکمال دین از منظر تفاسیر اهل سنت، مراجعه مفهوم الکفر و دلالته و فقا لآیات القرآن الکریم، نقش و جایگاه کارآفرینی در تولید اشتغال، اثر بخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود افسردگی، تحلیل و بررسی نظریات شورای نگهبان پیرامون حقوق کار از منظر حقوق عمومی، تاثیر نمادها و نشانه های قرآن کریم در تآویل و تعمیق باورهای دینی اشاره کرد.

 در ادامه این کنفرانس، یک کارگاه آموزشی با عنوان «جامعه دینی و هوش معنوی» به اجرا درآمد که مورد استقبال شرکت کننده‌ها قرار گرفت و در پایان برنامه از اساتید و سخنرانان برتر با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.