به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین افزود: اعتبارات مربوط به این بخش از بودجه به طور کامل تخصیص می یابد و پیش بینی می کنیم از این محل 100 میلیارد ریال به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در اختیار استان قرار بگیرد.
وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات یاد شده بتوان 15 فضای ورزشی نیمه تمام را در نقاط مختلف استان تکمیل کرده و مورد بهره برداری قرار داد.
استاندار قزوین همچنین گفت: باید مکان های بلااستفاده متعلق به دستگاه های اجرایی را شناسایی کرد و آنها را برای پیگیری و اجرای برنامه های فرهنگی،مذهبی و ورزشی در اختیار جوانان استان قرار داد.
همتی همچنین گفت: امسال باید علاوه بر مرکز استان در سایر شهرها نیز شاهد تشکیل و راه اندازی خانه جوان باشیم تا این قشر برنامه ها و فعالیت های خود را در این مراکز ساماندهی و پیش ببرند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های ذیربط باید برای حوزه جوانان دارای اهداف بلند مدت و چشم انداز باشند،اظهار کرد: باید برنامه ها در این حوزه ها شفاف و یکپارچه باشند چرا که با پراکنده کاری و برنامه های غیرشفاف در این حوزه به نتیجه نمی رسیم.
همتی از ازدواج، اشتغال و مسکن به عنوان نیازهای اساسی جوانان یاد کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و ورزشی نیز در ردیف بعدی نیازهای مهم این قشر قرار می گیرند که باید برای تامین آنها به عنوان یک اولویت و برنامه استراتژیک نهایت تلاش و جدیت را داشته باشیم.
استاندار قزوین گفت: دولت تدبیر و امید برنامه های مهمی را در حوزه ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان پی ریزی کرده است که بخشی از آنها در سال های قبل به اجرا درآمد و نتایج خوبی دربرداشت که از جمله آنها باید در سطح استان به پرداخت 10 هزار فقره وام ازدواج در سال قبل و همچنین اجرای طرح رونق تولید به منظور فعال ساختن واحدهای صنعتی و اشتغال زایی برای جوانان اشاره کرد.
وی ادامه داد: اجرای این برنامه ها باید امسال و سال های باید با جدیت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند تا شاهد رفع نیازهای اساسی جوانان قزوینی باشیم.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار ارزیابی و نظارت بر فعالیت های دستگاه های ذیربط مربوط به حوزه جوانان توسط معاونت سیاسی،اجتماعی و فرهنگی استانداری شد و اظهار داشت: نشست های ستاد ساماندهی جوانان باید دارای خروجی مناسب داشته باشد وگرنه با برگزاری این جلسات تنها وقت خود را هدر داده ایم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تمجید از نقش جوانان در انتخابات پرداخت و آنرا برجسته، مهم و قابل قدردانی خواند و گفت: جوانان در خلق حماسه سیاسی 29 اردیبهشت نقش بی بدیلی ایفا کردند و همچنین تاثیر مهمی در پیروزی دکتر روحانی داشتند.
استاندار قزوین با بیان اینکه در روزها و شب های ماه مبارک حضور جوانان در برنامه ها و فعالیت های مذهبی چشم گیر و با شکوه بوده و زینت بخش محافل و مجالس است، در پایان اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که دارای جوانانی پاک و مومن و علاقه مند به دین هستیم بنابراین ما مدیران باید از این موضوع به عنوان یک ظرفیت مهم به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کنیم.
6101*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.