نتایج تحقیقات موسسه نظرسنجی «اِلَب» (Elabe) نشان می دهد که 61 درصد فرانسوی ها مخالف تکرار نتیجه دور نخست انتخابات پارلمان این کشور که منجر به پیروزی قاطع حزب «جمهوری در حرکت» شد، در دور دوم انتخابات هستند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این تحقیقات که به درخواست شبکه خبری «بی‌.اف.‌ام تی.‌وی» انجام شده است، از هر 10 فرانسوی بیش از 6 تن نمی خواهند که یک اکثریت بسیار قاطع به حزب «جمهوری در حرکت» امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور برسد. 
61 درصد فرانسوی ها اظهار تمایل می کنند که در دور دوم انتخابات پارلمان فرانسه که یکشنبه 28 خرداد برگزار می شود، اکثریت کمتری از نمایندگان حزب حاکم مکرون به پارلمان ملی راه یابند. 
در مقابل این افراد، 38 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی امیدوارند نتایج دور نخست انتخابات پارلمانی تکرار شود. 
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که 53 از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند از راهیابی یک اکثریت قاطع از حزب «جمهوری در حرکت» و «جنبش دموکراتیک» موسوم به «مودم» به پارلمان و کسب 400 کرسی از 577 کرسی نگران هستند و این در حالی است که 20 درصد پاسخ دهندگان نسبت به این موضوع اظهار بی تفاوتی می کنند. 
خبرگزاری فرانسه اضافه می کند که این نظرسنجی به صورت برخط (آنلاین) در روزهای 13 و 14 ژوئن (23 و 24 خرداد) از یکهزار تن از مردم فرانسه که حق رای دهی دارند با حاشیه خطای 1.4 تا 3.1 درصد صورت گرفته است. 
دور نخست انتخابات پارلمان فرانسه روز یکشنبه هفته جاری برگزار و با پیروزی قاطع نمایندگان حزب «جمهوری در حرکت» پایان یافت. 
بر اساس نتایج این انتخابات، حزب جمهوری در حرکت که توسط رئیس جمهوری فرانسه تاسیس شده است به همراه «جنبش دموکراتیک» که رهبر آن وزیر دادگستری دولت مکرون است، در مجموع 32.32 درصد آرا را از آن خود کردند. 
این بِدین معنی است که این احزاب می توانند بین 400 تا 440 کرسی از 577 کرسی مجلس ملی فرانسه را پس از دور دوم انتخابات از آن خود کنند و به اکثریت قاطعی که در 60 سال اخیر بی سابقه بوده است، دست یابند. 
برخی تحلیل گران فرانسوی تکرار این نتایج در دور دوم انتخابات را به نفع دموکراسی در این کشور نمی دانند و امیدوارند این نتایج در روز یکشنبه هفته آتی تغییر کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.