به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه شهرداری تهران با تشریح پیش نویس ویژه برنامه های اوقات فراغت شهر تهران اظهار کرد: این برنامه ها در محورهای سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی در راستای تحقق اهداف کلان 18 گانه شهرداری تهران در ایام تابستان اجرا می شود.
وی با تاکید بر غنی سازی محتوای برنامه های اوقات فراغت شهروندان با بهره گیری از ظرفیت های محله ای گفت: این برنامه ها با افزایش ارتقای سطح همبستگی و نشاط اجتماعی شهروندان و تقویت کانون گرم خانواده در محورهای دین باوری، اخلاق مداری، خانواده محوری، توانمندسازی ظرفیت های محلی از جمله مدیریت محله، تشکل های مردم نهاد، هیئات مذهبی و ... برگزار می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به سرفصل های ویژه برنامه های تابستان افزود: جشنواره بزرگ اوقات فراغت (داستان تابستان)، راه اندازی پایگاه های تابستانی در 354 محله شهر تهران، ایجاد 110 پایگاه تابستانی در 110 مسجد شاخص و مدارس منتخب تهران در فصل تابستان از جمله این برنامه هاست.
به گفته عبدالهی، برپایی پردیس های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی در بوستان های محوری هر یک از مناطق 22گانه برای ارائه خدمات به عموم شهروندان در قالب نمایشگاهی، فروشگاهی، کارگاهی، تفریحی و برنامه های سرگرمی نیز از دیگر برنامه های اصلی پیش بینی شده در ایام تابستان است.
وی برپایی پردیس های پهنه ای ورزشی در قالب سرگرمی، بازی های سنتی و فعالیت های تفریحی را از دیگر ویژه برنامه های شهرداری تهران در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: حوزه هایی همچون گردشگری سلامت، آموزش های شهروندی، بانوان، خدمات اجتماعی نیز برنامه هایی را اجرا خواهند کرد.
معاون شهردار تهران از «فصل مهربانی» به عنوان یکی از ویژه برنامه های ایام تابستان نام برد و افزود: این برنامه با محوریت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و با همکاری مناطق 22گانه در قالب جشنواره های اجتماعی، پویش مردمی #شادش کن، جشنواره حامی و برنامه های ویژه معلولین در بوستان های معلولین اجرا می شود.
همچنین علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به ویژه برنامه های داستان تابستان اظهار کرد: این برنامه ها برای گروه هایی همچون کودکان، نوجوانان، جوانان، گردشگران، معلولان و جانبازان، سالمندان و محرومین برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.