به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مرعشی یکشنبه شب در مراسم افتتاح کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در رشت اظهار کرد: دولت یازدهم در حالی اداره کشور را در دست گرفت که قطعنامه هایی در خصوص فعالیت های هسته ای صادر و پنج قطعنامه نیز علیه ایران صادر شده بود.
وی با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده در جهت لغو قطعنامه های شورای امنیت طی 2 سال تصریح کرد: دولت ژاپن برای پاک کردن پرونده سابقه اتمی خود به مدت 25 سال، درهای کشور خود را بر روی بازرسان سازمان انرژی اتمی باز گذاشته بود.
مرعشی با بیان این که پیروزی در برجام توسط دولت یازدهم مانند ملی شدن صنعت نفت ارزشمند است، گفت: با وجود لغو تحریم های هسته ای و افزایش تولید نفت و صادرات آن، امروز ایران علاوه بر تولید اورانیوم غنی شده با ورود به باشگاه گداخت هسته ای، گام های بلندی در عرصه فعالیت های هسته ای برداشته است.
وی با بیان این که ملت ایران در صورت عدم حمایت مستمر از خدمتگزاران خود همواره ضرر کرده است تاکید کرد: برای پیشبرد برنامه های توسعه ای ایران و جلوگیری از بازگشت به اوضاع گذشته باید از خدمتگزاران به مردم تقدیر و حمایت شده و از دروغ، عوام فریبی و بداخلاقی های سیاسی پرهیز شود.
مرعشی با اشاره به برداشتن گام های اساسی در عمر چهار ساله دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون اظهار کرد: دولت دوازدهم به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی در سال 96 به مراتب مسلط تر از دولت یازدهم در همه عرصه های زندگی ملت شریف ایران است و با وجود پروژه های نیمه کاره، ادامه راه در گام دوم چهارساله توسط دولت تدبیر و امید عقلانی تر است.
وی با اشاره به این که دست دولت تدبیر و امید در چهار سال دوم برای دستیابی به رونق اقتصادی بسیار باز تر است، افزود: باید فرصت تکمیل برنامه های در دست اجرا به این دولت داده شود.
وی با اشاره به این که دولت یازدهم پس از عبور از بحران اول آماده جذب سرمایه گذاری به ارزش 100میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها در صنعت نفت بعنوان مهمترین صنعت کشور ، با ضریب بازیافت حدود 27 درصد استحصال در صنعت نفت قرار داشته و با وجود پروژه های متعدد در صنعت نفت به ارزش 200 میلیارد دلار، با استفاده از فناوری های جدید می تواند ضریب بازیافت نفت را تا 2 هزار میلیارد دلار برای کشور افزایش دهد.
مرعشی با اشاره به این که با روی کار آمدن رییس جمهوری جدید آمریکا گفت و گو ها به چالش کشیده شده و کوچکترین اشتباه تبعات بسیاری را در پی دارد، افزود: با توجه به مخالفت جریانات تندرو آمریکا نسبت به برجام، اگر در سیاست خارجی ایران کوچکترین اشتباهی رخ دهد، به عنوان گل به خودی محسوب می شود.
مرعشی ادامه داد: در کنار انتخابات ریاست جمهوری، به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز توجه شود و ملت همیشه در صحنه برای خدمت به خلق بهترین ها را معرفی کنند تا در حکومت های ملی و محلی شاهد فصل جدیدی از خدمتگزاری باشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خیرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.