به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم در شب وفات حضرت خدیجه کبری (س)  با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بدون مستمع و به صورت زنده از شبکه استانی گیلان "شبکه باران " برگزار شد.

در این مراسم سوگواری طی مداحی، یاد و خاطره شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این مراسم با اشاره به خدمات شهدای مدافع سلامت به خانواده های آنان و درگذشتگان بیماری کرونا تسلیت گفت.

آیت الله رسول فلاحتی در ادامه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س)  گفت: حضرتخدیجه کبری (س)  قبل از اسلام دارای القابی بود که حاکی از جایگاه پراهمیت این بانوی بزرگ اسلام در جامعه آن روز است.

وی با بیان اینکه ام ایتام یکی از القاب حضرت بود،  اظهار داشت: ایشان به یتیمان حتی قبل از دوران اسلام توجه بسیار و محبت فراوان داشت.

وی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بارها بعد از حضرت خدیجه (س) از او به نیکویی یاد کرد زیرا به گفته حضرت رسول اکرم (ص) روزگاری که کسی از زنان قریش به وی  ایمان نیاورد، حضرت خدیجه با همه وجود به ایشان ایمان آورد و پشتیبان پیامبر (ص) و حامی اسلام بود و همه مال و اموال خود را در این راه گذاشت.

در جریان بحران اخیر کرونا که گیلان از جمله کانون های شیوع این بیماری بود طی مقابل با این ویروس و بیماری کووید ۱۹ در استان گیلان تعدادی از پزشکان، پرستاران و نیز سایر کادر پزشکی چون ماما و بهورز و غیره در استان گیلان شهید شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.