به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز (شنبه) در دیدار جمعی از معلمان نمونه استان گیلان در سالن جلسات مصلای امام خمینی (ره) رشت با تبریک روز معلم و قدردانی از تلاش آنها در ایام شیوع کرونا برای آموزش به دانش آموزان، اظهار کرد: در دین اسلام درباره فضائل مقام معلم بسیار سخن گفته شده است.

وی با اشاره به جایگاه شهید و معلم در روز قیامت، افزود: معلمان نقش مهمی در حوزه حیات علمی جامعه دارند لذا باید حرمت معلمان حفظ شود. ارتباط افراد با علم و دانش سبب می‌شود سبب شادابی افراد خواهد بود.

امام جمعه رشت بر لزوم توجه ویژه به جایگاه معلم تأکید کرد و گفت: متولیان امر باید به جایگاه والای معلمان توجه کرده و در راستای حل مشکلات آنها گام‌های مثبتی بردارند.

وی خواستار تقدیر از تلاش جهادی معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا شد و ادامه داد: انجام دادن عملی به موقع و در زمان خاص یک ارزش بوده و قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به موضوع وجود گرایش‌های سیاسی و جناحی در میان معلمان اشاره و با بیان اینکه وجود این گرایش‌ها تا زمانی که خطوط قرمز ارزش‌های انقلاب، نظام و رهبری را رعایت کند مانعی نداشته بلکه حتی سبب بالندگی جامعه نیز می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه معلمان به موضوع کارهای علمی، اظهار کرد: باید دانش آموزان برای داشتن آینده‌ای بهتر کار آفرین تربیت شوند. در طول ۴۱ سال گذشته شاهد دستاوردهای بسیاری در حوزه علمی بوده‌ایم اما باز نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از ظرفیت معلمان بازنشسته بهره گیری کند، افزود: از این معلمان می‌توانیم در حوزه ایده پردازی بهره گیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.