به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در همایش فصلی ائمه جمعه استان در بیت امام جمعه خرم آباد افزود: این بیانیه منشور انقلاب اسلامی است و باید در زمینه های گوناگون تبیین شود.
وی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را تصویری از مسیر 40 سال گذشته و نقشه چهار دهه پیش رو دانست و اظهار داشت: ائمه جمعه نسبت به این بیانیه وظایفی دارند که باید به بهترین نحو این مهم را انجام دهند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه باید تحقق مفاد بیانیه را از دستگاههای اجرایی و حکومتی مطالبه کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: طی 40 سال حیات انقلاب اسلامی، خدمات بسیاری صورت گرفته که تبیین این افتخارات، موفقیت ها و خدمات از دیگر وظایف ائمه جمعه با توجه به این بیانیه است.
آیت الله میرعمادی سال 98 را زمان آغاز اجرایی کردن بیانیه دوم انقلاب دانست و گفت: همچنین برنامه ریزی برای پنجم مرداد، چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در دستور کار قرار گیرد تا مردم با خدمات این ستاد در زمان های مختلف از جمله، جنگ، سازندگی و حوادث گوناگون آشنا شوند.
وی با تاکید بر ایجاد انگیزه میان مسئولان و امید میان جامعه افزود: ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند که باید پرچم دار انسجام و وحدت دستگاههای اجرایی برای تحقق مفاد بیانیه و در بومی سازی برخی از قسمت های این بیانیه پیشرو باشند.

***تقویت نفوذ معنوی و منش مردمی سلاح و لازمه ی فعالیت ائمه جمعه
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: امامان جمعه استوانه و پایگاه معنوی دین در هر منطقه هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است.
آیت الله میرعمادی افزود: ائمه جمعه نیز فرماندهان این قرارگاه های فرهنگی هستند و باید پایگاه هدایت و ارشاد در جامعه باشند.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه باید با استفاده از پایگاه هدایتی نماز جمعه در راستای تبیین مسائل اساسی و پایه ای، انسان سازی، جریان سازی و فرهنگ سازی بپردازند.
وی نقش ائمه جمعه را گفتمان سازی دانست و اظهار داشت: امامان جمعه باید در 2 محور تقویت نفوذ معنوی و منش مردمی تلاش کنند.
وی تصریح کرد: تقویت نفوذ معنوی در ائمه جمعه باید به نحوی باشد که مردم به انان احساس نیاز کنند و کلام آنها نیز باید آنچنان نافذ باشد که همه را تحت تاثیر قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: روحانیت پایگاه مردمی داشته و تکیه گاه عموم مردم بوده، بنابراین رضایت، اعتماد و مشارکت مردم برای ائمه جمعه بسیار مهم است.
آیت الله میرعمادی تاکید کرد: ائمه جمعه هرچه منش مردمی را بیشتر در خود تقویت کنند موفقیت های بزرگتری نیز خواهند داشت.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.