به گزارش خبرنگار مهر، این روزها با شیوع ویروس کرونا همه در تلاش هستند تا با همدلی، همکاری و انجام حتی کارهای کوچک همانند دوخت ماسک گامی در راستای شکست این ویروس منحوس بردارند.

گروه‌های جهادی، طلبه‌ها و روحانیون، پایگاه‌های مقاومت بسیج پای ثابت این روزهای مبارزه با کرونا در استان گیلان هستند و برایشان فرقی ندارد که این کار چه کاری است از تمیز کردن کف و سرویس بهداشتی بیمارستان‌ها گرفته تا ضد عفونی کردن معابر، کوچه‌های و خیابان‌ها و ماشین‌های عبوری و حتی تهیه و توزیع ماسک و سایر اقلام بهداشتی، همه کار می‌کنند تا شاید باری از دوش کادر درمان و پرستارانی که این روزها در خط مقدم سلامت جامعه در حال کار و تلاش هستند، بردارند.

حسینیه آل یاسین محله سلیمانداراب رشت، جایی که این روزها بیشتر به یک کارگاه تولیدی شبیه شده تا مکانی که قرار بود جشن‌های اعیاد رجب و شعبان برگزار شود. با شیوع ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی و حفاظت شخصی همانند ماسک اعضای این حسینیه به این نتیجه رسیدند که با تهیه لوازم اولیه به اقدام به تولید ماسک و توزیع آن مناطق محروم شهر رشت کنند.

۵۰ نفر از بانوان بسیجی با حضور در این کارگاه اقدام به تولید روزانه هزار و ۳۰۰ عدد ماسک می‌کنند.

کمک به همنوع نوعی جهاد در راه خدا است

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ظهر امروز در این کارگاه تولیدی حضور یافته و از تلاش این بانوان بسیجی تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه رشت در حاشیه بازدید از این کارگاه با اشاره به اینکه این اقدام بانوان بسیجی جهاد در راه خدا است، اظهار کرد: در گذشته جهاد در میدان‌های جنگ حق علیه باطل بود و امروز جهاد در حوزه سلامت جامعه است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کمک به همنوعان در حوادث و بلایا خود نوعی جهاد محسوب می‌شود، گفت: تأمین اقلام پزشکی و بهداشتی همانند تولید ماسک جهاد است و قطعاً رحمت الهی را شامل خواهد شد.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های کادر درمانی و پرستاری در مداوای بیماران کرونایی و شهادت تعدادی از آنها در این راه، افزود: مردم باید با عمل به توصیه‌های بهداشتی و با در خانه ماندن به کادر درمان و پرستاران در کنترل این ویروس کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.