به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، سردار شاهرخی فرمانده سپاه قزوین، فاطمه محمد بیگی منتخب قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا در این نشست اظهار داشت: طلاب و روحانیون نیز در کنار سایر آحاد جامعه بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا با درک شرایط حساس جامعه با روش‌های مختلف در کنار مردم قرار گرفتند تا امید در جامعه تزریق شود.

وی بیان کرد: از دو ماه گذشته با کمک حوزه علمیه قزوین، قرارگاه شهدای روحانیت شکل گرفت و ضمن مشارکت در طرح‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از جمله توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی معابر و امکان نیز همراهی لازم صورت گرفت.

سبحانی نیا اضافه کرد: مهمترین رسالت روحانیت در شرایطی که دشمنان با استفاده از رسانه‌های استکباری به دنبال تزریق نا امیدی و تفرقه و نگرانی در جامعه بودند وظیفه ما تقویت خودباوری و ایجاد امید بود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: پس از تاکید مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه و مواسات طلاب و روحانیون حوزه علمیه هم زیر نظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین پای کار بودند و آنچه در توان داشتند در همکاری به کار گرفتند تا کارها تسریع شود.

وی اضافه کرد: با کمک خیرین یک هزار بسته معیشتی تهیه شده که تا نیمه ماه مبارک رمضان در میان آسیب دیدگان نیازمند توزیع می‌شود.

سبحانی نیا گفت: بسیاری از روحانیون و طلاب چون منبرها و حضور در مساجد تعطیل شد آنها نیز آسیب دیدند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.