به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر جمعه در برنامه تلویزیون با موضوع «مهدی (عج) و منتظران مهدی (عج) از نگاه قرآن» با اشاره به راه‌های پویایی جامعه مهدوی، اظهار کرد: جامعه مهدوی باید خود را برای برای ظهور امام زمان (عج) آماده و خالص کند.

وی در ادامه به این سخن امام صادق (ع) درباره منتظران ظهور در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: در دوران غیبت مردم تلاش می‌کنند تا خود را به انسان‌های متعالی تبدیل کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) تمام سرمایه‌های راکد را به حرکت در می‌آورد، گفت: با ظهور امام زمان (عج) عدالت همه جا را فرا گرفته و اهل حق به حق خود خواهند رسید.

وی تسلیم محض خدا بودند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منتظران امام زمان (عج) عنوان و تصریح کرد: منتظران واقعی ظهور مردان میدان جهاد و مبارزه هستند به عبارت دیگر فرهنگ انتظار مردم را مستعد و قوی تربیت می‌کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه انحراف از مهم‌ترین آفت‌های جامعه مهدوی و منتظران ظهور است، بیان کرد: عدم آگاهی مردم یکی از مهم‌ترین عوامل انحراف جامعه مهدوی است جامعه‌ای آگاه در مسیر پویایی حرکت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که امید به زندگی نورانی در سایه حکومت حضرت مهدی (عج) برای آنها خطر ساز خواهد بود به همین واسطه برنامه‌های برای ایجاد انحراف در جامعه به دنبال حمایت از عرفان‌های کاذب است.

وی با بیان اینکه حمایت دشمن از عرفان‌های نوظهور از عوامل انحراف جامعه مهدی‌باور است، ادامه داد: عقل‌گریزی و احساس گرایی دور از عقل نیز از دیگر انحرافات جامعه مهدوی است.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم توجه به خردورزی و پرهیز از خرافه، افزود: اسلام، دین عقلانیت است و قرآن و سنت در رأس عقلانیت قرار دارد جامعه اسلامی باید بر اساس عقلانیت حرکت کند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای پویا است که در سایه قرآن و سنت باشد، گفت: دانشمندان، علما و نویسندگان و دانشگاهیان باید زمینه آگاهی بخشی به جامعه را فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.