به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار مدیرعامل خبرگزاری ایسنا با وی با بیان اینکه یاس و ناامیدی در اخبار منتشر شده بر وضعیت جامعه تعیین کننده است، گفت: قرآن می‌فرماید شیطان تلاش می‌کند تا در شما یأس و ناامیدی ایجاد کند و ما باید با آن مقابله کنیم و این مهم یکی از رسالت‌های حوزه خبر است.
آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن آینده جهان امیدبخش است، تصریح کرد: شیطان می‌خواهد ناامیدی را در جامعه ترویج کند، اما خداوند می‌فرماید آینده جهان آینده روشن است و به طور یقین جهان به دست انسان‌های شایسته می‌افتد و اداره خواهد شد.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه باید در صف‌بندی‌های قرآن جایگاه خود را روشن کنیم،اظهار کرد: خدای متعال تاکید می‌کند با صادقان باشید و این صف‌بندی در رسالت‌هایی که در حوزه خبر بر عهده دارید، بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه رسالت‌های خبری در نگاه به داخل و در سطح بین‌المللی متفاوت است، افزود: در نگاه به داخل رسانه‌ها ‌باید با دشمنی و عداوت در ستیز باشند، نه دشمن اما در سطح بین‌المللی ما نمی‌توانیم با دشمنی بجنگیم، بلکه باید با دشمن در ستیز باشیم و این جنگ ابتدا از قلم، خبر و رسانه آغاز می‌شود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه امانت‌داری یکی از رسالت‌های مهم حوزه خبر است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در کار اطلاع‌رسانی ‌باید امانت‌دار باشند و صدای دین، مظلومیت، حق‌طلبی و آیین انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) را به تمام جهان برسانند و تلاش کنند تا هیچ مانعی این رسالت مهم را تحت الشعاع خود قرار ندهد.
نماینده ولی فقیه در قزوین فراجناحی بودن را لازمه کار خبری دانست و گفت: باید خبرگزاری و رسانه‌ی انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) باشیم تا بتوانیم بر اساس رسالت‌های الهی پیش برویم و آن چیزی که امروز به آن نیاز داریم مسلمانی است نه اصول‌گرایی و نه اصلاح‌طلبی!
وی اولویت‌بندی به اخبار منتشر شده را ضروری عنوان کرد و گفت: خداوند در اخباری که در قرآن به ما منتقل می‌کند، اولویت‌بندی داشته است و یکی از خبرهای مهمی که در قرآن اولویت دارد، خبر ولایت امیرالمؤمنین (ع) و برپا شدن قیامت است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خداوند در قرآن بر حمایت از مظلوم و مستضعف تاکید بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: اگر در حمایت از مظلوم و مستضعف کوتاهی کنیم و از آن‌ها حمایت نکنیم، رسالت دینی و الهی خود را انجام نداده‌ایم و شما عزیزان در حوزه خبر می‌توانید در حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم بسیار موثر واقع شوید.
علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در ابتدای این دیدار گفت: تلاش می‌کنیم در فعالیت‌های رسانه‌ای و پوشش اخبار اخلاق را رعایت کنیم و امانت‌دار باشیم و خبط و ربط سیاسی را وارد کار خبری نکنیم.
وی افزود: مشی خبرگزاری ایسنا بر این است تا با آبروی افراد بازی نکند چرا که آبروی مومن در ادبیات دینی ما محترم شمرده شده است.
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: همت ما بر این است که ضمن صادقانه بودن اخبار، مصلحت نظام را نیز در نظر بگیریم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.