آیت الله مصطفی علما روز شنبه در دیدار با مسوولان و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت آغاز دهه وقف در محل دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، از وجود ۲۱هزار رقبه موقوفات در استان خبر داد و گفت: یادکردن و بزرگداشت واقفان زمینه ساز ترویج این فرهنگ حسنه است.

آیت الله علما با تاکید براینکه باید این فرهنگ را از پیشینیان خود یاد بگیریم، افزود: وقف از قدمت بالایی در دین اسلام برخوردار است و وقف مرتفع کننده مشکلات است.

امام جمعه کرمانشاه از وجود یک کتاب فقهی مستقل در باب وقف به معنای توجه خاص شارع مقدس به این موضوع یاد کرد و گفت: وقف کردن هم برای واقف و هم برای آیندگان باخیر و برکت همراه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، عمده نیات موقوفات استان را به سیدالشهداء(ع)، قرآن و مخارج طلاب مربوط دانست و افزود: نیت خیلی از موقوفات در کرمانشاه به سیدالشهدا(ع) بر می‌گردد.

آیت الله علما بر معرفی مطلوب امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: ورود به آستان مقدس امامزادگان با هدف رفع حوائج از درگاه الهی است و در خصوص برخی شبهه افکنی‌ ها در خصوص سنددار بودن و یا نبودن برخی از امامزادگان باید گفت که اسلام، دین برهان و عقلانیت است و باید این مجموعه‌های بی سند را حذف کنیم و اماکن معتبر و سنددار را معرفی کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بر معرفی موقوفه وکیل الدوله به عنوان یک کاروانسرای بزرگ در بازار کرمانشاه که از موقوفات خوب استان است، تاکید کرد. 
 از مجموع ۵۲ هزار و ۴۲۳ رقبه استان کرمانشاه، تعداد ۴۲ هزار و ۹۴۱ رقبه آن تاکنون دارای سند مالکیت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.