نظام عباسی روز چهارشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: بازرسان بهداشت در ماه مبارک رمضان ۲۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نظیر سوسیس، کالباس، نوشابه و لبنیات را نیز از مغازه ها جمع آوری و معدوم کردند.

وی بیان کرد: چهار فروشنده متخلف شناسایی و به دادگاه معرفی شدند و سه واحد رستوران و کبابی به دلیل فعالیت در ماه رمضان و ایام پیشگیری از کرونا پلمب شد.

وی ادامه داد: روغن های سوخته به دلیل پراکسید بالا، سرطانزا و برای سلامتی مضر است و پس از نمونه برداری شیمیایی معدوم می شود و قنادان در جمع آوری آنها مشارکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: شهروندان در خرید مواد غذایی به پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضای مصرف دقت و شکایات خود را با شماره ۱۳۴۴۸۱۳۰۳۳ اعلام کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.