امام جمعه شهرستان آستارا روز چهارشنبه در آغاز توزیع بسته های غذایی در مصلی نماز جمعه گفت: در مرحله نخست این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ بسته غذایی به ارزش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به خانوارهای نیازمند خارج از پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: هر بسته شامل برنج، روغن، رب گوجه، خرما، ماکارونی و مرغ است و جمع آوری و توزیع کمک ها با همکاری خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: خیران آستارا تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال در قالب رزمایش مواسات برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هدیه کرده یا متعهد شده‌اند و پیش بینی می شود تا پایان ماه رمضان به بیش از یک میلیارد ریال برسد.

امام جمعه آستارا یادآور شد: مردم، کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۸۳۱۸۲  یا شماره حساب ۰۳۳۸۸۴۶۰۹۲۰۰۳ بانک صادرات واریز کنند و گروه های جهادی و بسیجیان بسته های حمایتی را توزیع می کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.