سیاوش جبارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه از روز گذشته آغاز و به مدت یک ماه برگزار می‌شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های ۶ نفره در قالب ۲ شیفت صبح و عصر به پایش مراکز حساس می‌پردازند.

وی با بیان اینکه عملیات نظارت بر بازار به علت وجود بیماری کرونا از قبل نیز وجود داشت افزود: زمان فعالیت این تیم‌ها از هشت صبح تا ۱۰ شب است ضمن اینکه بازرسان مجهز به دستگاه‌های سنجش آلودگی و سنجش کیفیت روغن هم هستند.

وی اضافه کرد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه، نانوایی‌ها، مراکز عرضه مواد لبنی و فروشگاه‌های مواد غذایی از ماموریت‌های محوری در برنامه سلامت رمضان امسال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: پایش محیط‌های مختلف و نظارت ویژه در این مدت در دستور کار قرار گرفته و با واحدهایی که در امر بهداشتی یا خارج از مصوبه ستاد مقابله با کرونای شهرستان عمل کنند، به طور قاطع برخورد می‌شود.

«جبارزاده»، از شهروندان خواست مواد غذایی موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه گویای ۱۹۰ در این ایام افزود: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی، مراتب را از طریق این شماره تلفن گویا و یا شماره تلفن ۴۶۳۳۱۳۸۱ به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.

شاهین‌دژ با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.