مهدی پاک نیت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی صنوف پرخطر که در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل هستند فقط با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قادر به فعالیت خواهند بود.

وی از تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در استان خبر داد و گفت: نظارت بر مراکز تهیه و عرضه اقلام ویژه ماه مبارک رمضان از جمله زولبیا و بامیه، آش، حلیم، شله، نانوایی‌ها، مواد لبنی و فروشگاه‌های غذایی با جدیت بیشتر انجام می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در این خصوص ۶۴ تیم شامل ۱۳۰ بازرس بهداشتی از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی نظارت می‌کنند.

وی افزود: تمامی صنوف و مراکزی که اکنون باز هستند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت و با مشاهده تخلف بهداشتی نسبت به پلمب واحد اقدام خواهد شد.

پاک نیت بیان کرد: از زمان آغاز طرح فاصله ‌گذاری هوشمند (۲۳ فروردین) تاکنون بیش از ۹۶ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن کد بهداشتی یا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خریدن زولبیا و بامیه فله‌ای خودداری کنند گفت: همچنین توصیه می‌کنیم مردم هنگام خرید اقلام ویژه ماه رمضان از جمله آش، سوپ، حلیم یا شله از تجمع پرهیز و فاصله یک تا ۱.۵ متری را بین یکدیگر رعایت کنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: برای کاهش ابتلا به کرونا و شکست این بیماری در استان مردم باید بیشتر از گذشته توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه ۱۹۰ داخلی ۲ درمیان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تخلف اقدام شود.

پاک نیت اظهار داشت: هدف از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند حفظ سلامت مردم است لذا باید واحدهای صنفی و مردم پروتکل‌های بهداشتی را برای سلامت خود رعایت کنند.

فعالیت صنوف و مشاغل «کم خطر» از ۲۳ فروردین مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir آغاز و در پی درخواست برخی اصناف، صنایع و سازمان‌ها، ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع برای دریافت کد رهگیری تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.

بازرسی و نظارت بر اصناف نیز توسط گشت‌های مشترک ادامه دارد و با آن دسته از صنوفی که نسبت به دریافت کد رهگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نکرده باشد، برخورد و واحد صنفی آنها پلمب می‌شود.

مشاغل و فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند کماکان تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.