به گزارش ایرنا کامبیز مهدی زاده روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ساخت و ساز چهار مرکز خدمات جامع سلامت، 9 خانه بهداشت، 2 پانسیون پزشک و یک آزمایشگاه آب و مواد غذایی سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت در استان به پایان رسید.
وی بیان کرد: در حال حاضر 52 مرکز نمونه گیری خدمات جامع سلامت مجری طرح سلامت پزشک خانواده، 21 آزمایشگاه سطح یک، 11 آزمایشگاه سطح دو و 57 مرکز دارای واحد دندانپزشکی در استان فعال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: متوسط جمعیت زیر پوشش هر پزشک خانواده سه هزار و 536 نفر و متوسط جمعیت زیر پوشش هر ماما چهار هزار و 333 نفر در استان است.
وی با بیان اینکه متوسط ماندگاری پزشک در استان از 31 ماه به 39 ماه افزایش یافته است گفت: 502 واحد خدمات بهداشتی شامل مرکز بهداشت شهری و روستایی، پایگاه سلامت، خانه بهداشت، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی و مرکز تسهیلات زایمانی در استان فعال است.
مهدی زاده با بیان اینکه 481 هزار و 664 نفر در استان زیر پوشش پزشک خانواده هستند افزود: از این تعداد بیش از 386 هزار نفر مشمول سرانه و 55 هزار و 817 نفر حاشیه نشین هستند.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف نظام سلامت این است که ارایه خدمات سلامت به عدالت نزدیک شود و یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ها استفاده از مراقبت های اولیه بهداشتی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سلامت حق مردم و وظیفه حاکمیت هاست افزود: افراد برای دریافت خدمات سلامت نباید دچار گرفتاری مالی شوند که این یکی از مهمترین چالش های نظام سلامت است.
مهدی زاده بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم در قالب طرح تحول نظام سلامت افراد در هر جایی که ساکن هستند باید از خدمات سلامت برخوردار شوند و در این زمینه خانه های بهداشت روستایی توسعه یافته است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.