دکتر کامبیز مهدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگازان افزود: در اجرای طرح یاد شده 120 کارشناس شامل 27 تیم، کار نظارت بر مکان های عمومی و حساس مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان های عمومی را بر عهده داشتند.
به گفته وی در این مدت چهار هزار و 356 ( 149درصد) مورد مرکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی در استان شناسایی شد که 1.49 درصد معادل شش هزار و 500 مورد بازدید از این مراکز در این مدت انجام شد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 29 مورد اخطار بحرانی و 115 مورد اخطار غیر بحرانی به مکان های تهیه و توزیع مواد غذایی داده شد که 64 مورد به مراجع قضایی معرفی و سه مورد به دلیل نبود رعایت و رفع نقص توسط متصدیان منجر به تعطیلی موقت شد.
به گزارش ایرنا، مهدی زاده اظهار کرد: در زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، 530 مورد بازدید از 115 مورد مکان های بین راهی استان انجام شد که هر کدام از مکان ها پنج مرتبه مورد بازدید و نظارت تیم های نظارتی طرح یاد شده قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه هزار و 71 سامانه آبرسانی تحت پوشش طرح سلامت بسیج نوروزی قرار گرفت، یادآور شد: از اول اسفند ماه 95 تا 15 فروردین 96 تعداد هزار و 202 مورد بازرسی از این سامانه ها انجام شده است.
وی عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده 315 مورد نمونه برداری مواد غذایی سنتی انجام شد که 40 مورد نتایج نامطلوب گزارش و با متخلفان برخورد شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت، 72 مورد نمونه برداری مواد غذایی صنعتی و 650 مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه های آب شرب انجام شد که هشت مورد نامطلوب بود و رفع نقص شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: هشت هزار و 26 مورد کلر سنجی شبکه های آب آشامیدنی در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان انجام شد که 96 درصد موارد مطلوب گزارش شده است.
مهدی زاده گفت: 59 مورد شکایت از طریق سامانه 190 به حوزه بهداشت استان ارجاع شد همچنین 105 مورد شکایت حضوری و تلفنی اعلام که با موارد مورد نیاز برخورد شد.
وی به برخورد با 783 مورد با دست فروشان دوره گرد و غیرمجاز در استان اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی دستگاه های نظارتی با دست فروشان و دوره گردان برخورد شده است.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.