لیدا رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند گزارش تخلف بهداشتی در همدان بیش از ۲ برابر افزایش داشته است که این امر گویای اطلاع رسانی دقیق، افزایش آگاهی و اعتماد مردم به این سامانه است.

وی بیان کرد: سال ۹۷ حدود ۹۹۰ تماس و در ۹ ماهه سال گذشته نیز ۶۰۰ نفر با سامانه ۱۹۰ ارتباط برقرار کردند اما این آمار در ۹ ماهه سالجاری با رشد قابل توجهی مواجه بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیشترین میزان درخواست مردمی رسیدگی به وضعیت عرضه مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع، مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته، بهداشت فردی، بهسازی مکان و مسمومیت ها بوده است.

رفعتی ادامه داد: همچنین تیم های بهداشتی وضعیت مطب ها، مدارس، پمپ بنزین، خوابگاه دانشجویی و دیگر محیط های حساس را مورد بازرسی قرار دادند.

وی اظهار داشت: برخی از واحدهای متخلف بهداشتی به علت وضعیت بحرانی تعطیل شدند همچنین به متصدیان برخی واحدها برای رفع معایب اخطار کتبی و مهلت داده شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۹۰ درخواست آنها ثبت و برای رسیدگی به استان و واحد مسوول برای رسیدگی ابلاغ می‌شود.

رفعتی درباره پلمب یکی از استخرهای همدان افزود: پایش وضعیت بهداشتی استخرها در فصل های مختلف به ویژه تابستان صورت می گیرد چنانچه بار میکروبی آب بالا باشد با هماهنگی، واحد مربوطه تعطیل می‌شود.

۱۹۰ سامانه مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط در مناطق آسیب دیده در بحران و حوادث غیر مترقبه راه اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.