ار سلان زارع پنجشنبه شب در گفت و گو ی زنده تلویزیونی با شبکه خبر  افزود: با اطلاع رسانی انجام شده ؛ بدلیل فهم بالای مردم  و اهمیتی که برای سلامتی شان قائل هستند ،طی  روزهای گذشته بیش از ۸۰ درصد مردم به پویش در خانه بمانیم به توصیه های بهداشتی و مراقبتی پزشکان و متخصصان و مسئولان توجه کردند.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت بسیار ارزنده مردم،  گیلان رکورد دار اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در بین استان‌های کشور است.

زارع یادآور شد:  در کمتر از یک هفته  از اجراح طرح یاد شده ؛  ۸۲ درصد مردم گیلان در این طرح شرکت کردند.

 وی با اشاره به خلوت بودن اماکن گردشگری و بازارها در استان در آستانه نوروز تصریح کرد:  علیرغم اینکه گیلان هر ساله در چنین روزهایی شاهد حضور مردم در اماکن و بازارها بود؛  اکنون شاهد حضور اقلیت مردم  در این مکان ها هستیم.

وی با اشاره به توجه  بیشتر هموطنان  به پرهیز از سفر گفت: ورودی ها و خروجی های استان طی سه روز اخیر منتهی به آغاز سال نو  نسبت به سال گذشته و بهمن ماه گذشته شاهد کمترین تردد بوده است.

وی میزان کاهش تردد را در حال حاضر نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۵ درصد عنوان کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تداوم پرهیز از سفر به گیلان طی روزهای آتی تصریح کرد: هموطنان به سبب توجهی که به سلامتی خود دارند و نمی خواهند در حق خود و خانواده شان و دیگران اجحاف کنند از سفر پرهیز می کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط در خانه بمانیم و پس از شکست کرونا باهم جشن شامانی بگیریم و گیلانی ها میزبان خوب و شایسته ای در تابستان برای هموطنان خواهند بود.

کادر درمانی خسته است؛ فشار را مضاعف نکنیم

وی گفت:  امروز  از سویی کادر درمانی  به دلیل فشارهای کاری عمده‌ای که از ابتدای شروع این ویروس ایجاد شده خسته شده اند و بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز از سوی دیگر  امکان پذیرش تعداد بیشتری را برای بستری شدن ندارند؛ چرا که، در حال حاضر نیز  مبتلایان زیادی داریم که تحت درمان هستند و  این روند همچنان  ادامه دارد ، اگرچه به ثبات نسبی رسیده ایم.

وی تصریح کرد:  پایش انجام شده  نیز به همین منظور انجام شده  و  از جمعیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شرکت کننده در طرح ملی بسج مبارزه با کرونا در گیلان  ( معادل ۸۲ درصد جمعیت استان) تنها  سه هزار و ۵۰۰ نفر دارای علائم تشخیص داده شده که  فقط حدود ۸۰۰ نفر نیاز به بستری شدن داشتند .

استاندار گیلان اضافه کرد: تعدادی از افرادی که به تازگی در این طرح شناسایی و در بیمارستان بستری شده بودند بهبود یافتند و در آستانه نوروز به آغوش خانواده های شان بازگشتند و چند نفری نیز  برای بهبودی کامل در نقاهتگاهها حضور دارند.

 گیلان جزو پنج استان نخست آلوده به ویروس کرونا است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.