محمودرضا طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به چالش سهم من در نبرد با کرونا اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل استاندارد بر اساس سیاست های سازمانی نظارت بر استاندارد کالاهای مختلف است و در شرایط حاضر  نظارت بر ضدعفونی کننده ها و مواد شوینده است.

وی افزود: واحدهای تولید کننده مواد شوینده و ضدعفونی کننده باید در نظر داشته باشند تا بر اساس شاخص های استاندارد، در تولید اقلام بهداشتی دقت کنند تا باعث آسیب به سلامت و بهداشت جامعه نشود.

به گفته وی، نمونه برداری و آزمون از ٣٤ واحد تولیدی در حوزه مواد شوینده و ضدعفونی کننده ها دارای مجوز استاندارد که در این استان تهران فعال هستند نیز بطور منظم در طول سال انجام می شود.

طاهری با بیان اینکه سامانه های مختلف برای تشخیص استاندارد کالاها فعال است گفت: در مرحله اول از شهروندان درخواست داریم تا کالایی بدون علامت استاندارد خریداری نکنند و در مرحله دوم  کالاهایی که دارای کد ده رقمی در زیر علامت استاندارد است را  به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا نسبت به سلامت آن اطمینان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: همچنین شماره تماس ۱۵۱۷ برای اعلام شکایت های مردمی و رسیدگی کارشناسان فعال است.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین از شهروندان درخواست کرد: در استفاده از مواد ضدعفونی کننده نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند و درصد ترکیبات را به صورت درست انجام دهند و بیش از حد از ضدعفونی کننده ها استفاده نکنند چرا که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و به مخاطره انداختن سلامت می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان تهرانی در آستانه سال نو در خانه بمانند و دید و بازدیدهای نوروزی را از طریق شبکه های مجازی انجام دهند تا از این طریق بتوان زنجیره واگیر بودن ویروس کرونا را قطع کرد.

طاهری با بیان این که هر شهروند در کاهش شیوع کرونا سهم دارد گفت: نیروهای اداره کل استاندارد نیز در کنار مردم با اهتمام به مسئولیت اجتماعی به صورت خودجوش و داوطلبانه کارگاه کوچکی با عنوان تولید ماسک راه اندازی کرده است و در حال تولید هستند.

وی گفت: ماسک های تولیدی در اختیار بیمارستان های استان تهران و سایر شهرها از جمله گیلان و مازندران قرار می گیرد.

طبق آخرین آمار سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۱۷هزار ۳۶۱ به بیماری کرونا مبتلا هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۱۰نفر بهبود یافته و یکهزار و ۱۳۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.