دکتر نظام عباسی روز دوشنبه اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک تیم ۱۵ نفری به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی آستارا، تب ترددکنندگان را می سنجند و تاکنون بیمار مشکوک به کرونا وارد نشده است.

وی بیان کرد: برشورهای بهداشتی به زبان ترکی در میان گردشگران توزیع می شود و بهترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت موازین بهداشتی و شستشوی دست ها و صورت، جلوگیری از دست دادن و روبوسی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: برای مقابله با کرونا از فردا با همکاری جمعیت هلال احمر و با هدف آموزش شهروندان، در خیابان امام خمینی (ره) پایگاه آموزشی راه اندازی خواهد شد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.