امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس در مراکز درمانی و شبکه‌ بهداشت و درمان مهاباد اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی در منطقه مهاباد مشاهده نشده است، ادامه داد: رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی از طریق اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم تنها راه مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مهاباد جزء مبادی ورود و خروج تعداد زیادی مسافران داخلی و خارجی است، اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان با تهیه بروشور، آموزش و حضور در مکان‌های عمومی مانند مدارس، بدون ایجاد اضطراب و تنش، موارد و چگونگی پیشگیری ویروس را با همکاری کارشناسان این شبکه آموزش خواهند داد.

وی با تاکید بر آشناسازی مردم با این ویروس جدید افزود: سلامت مردم در اولویت است و از هیچ اقدامی برای کنترل بیماری و آموزش جامعه دریغ نخواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از مردم خواست تا به توصیه‌های شبکه و بهداشت و درمان از جمله شستن دست‌ها، پرهیز از روبوسی کردن، بهداشت فردی و استفاده از ماسک در نقاط آلوده توجه و به آن عمل کنند.

ویروس کرونا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شد که موجب بروز بیماری‌هایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می‌شود و از ویژگی آنها زواید تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس‌ها است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است؛ بیمار ممکن است سرفه‌های چندروزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد و در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.