هادی جوانبخت روز دوشنبه در نشست اضظراری مقابله با کرونا در جمع مسئولان  کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان افزود:  بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی باید آمادگی پذیرش موارد مشکوک به این بیماری را داشته باشند.

وی گفت: شناخت علایم بیماری در پیشگیری و مقابله با کرونا بسیار به مجموعه این شبکه کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: مراکز قرنطینه فعال شود و با حساسیت بیشتر مسافران وارد شده به شهرستان را غربال‌گری  و در بیمارستان  اتاق ایزوله در این زمینه  در نظر گرفته شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: باتوجه به اینکه کرونا،  ویروس تنفسی است که  به‌راحتی می تواند منتقل شود  به دلیل امکانات مسافت‌های طولانی در مدت زمان کوتاهی طی می شود و این خود باعث انتقال بیماری با سرعت باور نکردنی به همه جای دنیا می شود.

وی گفت: انتقال این بیماری در کشور مستثنی نیست  و همگی باید آمادگی مقابله با این ویروس را داشته باشیم.

مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: گروه‌های پر خطر و در معرض خطر ویروس کرونا افرادی با زمینه بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی هستند و  سالمندان و کودکان نیز باید مراقبت بیشتری شود.

سید مجید موسوی اظهارداشت: عامل بیماری یک نوع ویروس بوده که  ۷۰ درصد ازلحاظ ژنتیکی مشابه کروناویروس MERS  است.

وی گفت: براساس تحقیقات اولیه منشا بیماری مصرف غذاهای آلوده  مانند خفاش و مار دریایی و تماس با فرد بیمار دارای علایم تنفسی و ترشحات است.

مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: هنوز رفتارهای کرونا ویروس جدید مانند مخازن، راه‌های انتقال، دوره کمون و عوارض آن شناخته نشده است.

شهرستان تجاری و ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.