بابک بختیاری جم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ریشه کنی فلج اطفال، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر 5 سال اتباع بیگانه در شهرستان ورامین آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح کلیه کودکان غیر ایرانی اعم از کودکان افغان، عراقی و دیگر کودکان اتباع زیر 5 سال در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.
بختیاری اظهار کرد: کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت نسبت به اجرای واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی زیر پنج سال اقدام می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین افزود: اجرای این طرح رایگان است و افراد می توانند با در دست داشتن کارت واکسیناسیون و کارت شناسایی معتبر با مراجعه به کلیه مراکز بهداشتی نسبت به دریافت واکسن فلج اطفال اقدام کنند.
فلج اطفال در اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد.
این ویروس یا از طریق تماس مستقیم فرد به فرد و یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می شود.
این ویروس از طریق دهان یا بینی وارد بدن شده و در حلق و مجرای گوارشی تکثیر می شود و از طریق خون و مایع لنف در تمام بدن پخش می شود.
از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری، 5 تا 35 روز و به طور میانگین 7 تا 14 روز طول می کشد اما بیشتر افراد علائمی ندارند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.