مصراتدین اسکندروف روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شطرنجبازان ایرانی پیشرفت بسیار خوبی داشته و رو در رویی با آنان بسیار سخت و دشوار شده که این امر بیانگر پیشرفت این ورزش در ایران است.

وی با بیان اینکه از اینکه در این دوره قهرمان شدم بسیار خوشحالم، افزود : قهرمانی هجدهمین دوره مسابقات به شطرنجبازی از جمهوری آذربایجان تعلق گرفت چون کشور ما با شطرنجبازان زیادی در این دوره از رقابتها حضور یافته بود و چند استاد بزرگ نیز از کشور ما در این مسابقات حضور داشتند.

وی ادامه داد : این در حالی است که برای سومین بار در رقابتهای بین المللی جام کاسپین حضور یافتم ولی در این دوره تعداد شرکت کنندگان بیشتر از دوره های گذشته بوده و سطح فنی مسابقات نیز بسیار بالا بود.

شطرنجباز جمهوری آذربایجان بیان کرد: به هرحال این دوره از رقابتها در سطح کیفی خوبی برگزار شد و میزبانی نیز بسیار خوب بود و امیدوارم که بتوانم در دوره های بعدی این رقابت ها نیز حضور یابم.

اسکندروف خاطرنشان کرد: هیچ حریفی آسان نیست و از دور اول حریفان سرسختی حضور داشتند و در این دوره از رقابت ها نیز تا دور پایانی قهرمانی مشخص نبود اما خوشبختانه در نهایت توانستم این عنوان ارزشمند را کسب کنم.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در پایان هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.