دور هفتم مسابقات شطرنج جام کاسپین سه شنبه شب در رشت پیگیری شد که در حساس ترین دیدار این دور ، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و مصراتدین اسکندروف شطرنجباز اهل کشور جمهوری آذربایجان به مصاف هم رفتند که در نهایت اسکندروف در این بازی به برتری رسید.

هاروتجیان که تا پیش از این دیدار با ۶ پیروزی متوالی در صدر جدول قرار این مسابقات قرار داشت، با پیروزی در این بازی می توانست تا حد زیادی قهرمانی خود را در رقابتهای بین المللی جام کاسپین مسجل کند اما با شکست در این دیدار، صدر جدول پیچیده تر شد.

همچنین در دیگر دیدارهای مهم دور هفتم ، مسعود مصدق پور استاد بزرگ شطرنج ایران مغلوب آریا امیدی شد ، بردیار دانشور شطرنجباز نوجوان ایران مقابل ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان به نتیجه مساوی دست یافت و بازی سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان دو شطرنجباز ارمنستانی نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

در سایر دیدارهای مهم نیز، بازی آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان و محمدمیران خادمی از ایران با نتیجه مساوی خاتمه یافت ، گیگا کاپرادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان مقابل سیدمحراب خوشکلام به برتری رسید و امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان مقابل هایک یرتیسیان از کشور ارمنستان به پیروزی رسید.

در دیگر دیدارهای این دور نیز، آرش طاهباز برابر آرین قسمتی به برتری دست یافت و بازی مانی جاهدی و آرش داغلی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافت ، علی راستبد از ایران و لوری چیگلادزه از گرجستان نیز موفق شدند حریفان خود را شکست دهند.

تا پایان دور هفتم جدول گروه اول با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ ، مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب شش و نیم امتیاز به تنهایی در جدول قرار دارد، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و آریا امیدی از ایران با ۶ امتیاز در مکانهای دوم و سوم قرار دارند، محمدمیران خادمی ، بردیا دانشور، امیررضا پوررمضانعلی ، آرش طاهباز و علی راستبد همگی از ایران، سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان از ارمنستان، ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان ، گیگا کاپارادزه و لوری چیگلادزه از گرجستان با کسب پنج و نیم امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.