دور پنجم هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین عصر دوشنبه شب در رشت پایان یافت که در یکی از حساس ترین بازی های این دور ، ووگار رسولف از جمهوری آذربایجان و گئورگ هاروتجیان از ارمنستان رو در روی هم قرار گرفتند.

این دو شطرنجباز که تا پایان دور چهارم به همراه بردیا دانشور از ایران در صدر جدول قرار داشتند، در دور پنجم به مصاف هم رفتند که در نهایت هارتجیان در این دیدار حساس به پیروزی رسید تا با کسب پنج امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

همچنین امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان و یکی از شانس های قهرمانی این رقابت ها ، در دور پنجم برابر حریف خود به برتری دست یافت تا یکی از جدی ترین تعقیب کننده های هاروتجیان در صدر جدول باشد.

همچنین در دیگر بازی مهم دور پنجم ، بردیا دانشور شطرنجباز نوجوان ایران رو در روی میسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در نهایت شطرنجباز آذربایجانی برابر دانشور به برتری رسید تا این شطرنجباز نیز شانس خود را برای قهرمانی این مسابقات افزایش دهد.

در دیگر بازی مهم دور پنجم این رقابت ها نیز، سیدمحراب خوشکلام شطرنجباز اهل استان گیلان موفق شد برابر حریفش به برتری دست یابد تا این شطرنجباز نیز همچنان بین مدعیان قرار داشته و در تعقیب شطرنجباز ارمنستانی باشد.

تا پایان دور پنجم جدول گروه اول که با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ در جریان است، گئورگ هاروتجیان با پنج امتیاز به تنهایی در صدر قرار دارد، امیررضا پوررمضانعلی ، میسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان و سیدمحراب خوشکلام با چهار و نیم امتیاز در رتبه های بعدی جدول قرار دارند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.