رئیس هیات شطرنج استان گیلان روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به دلیل بارش سنگین برف در رشت و ترافیک سنگین در راههای ورودی استان گیلان، همه شطرنجبازان ثبت نام کننده نتوانستند خود را به رشت برسانند،  به همین دلیل این رقابت ها از عصر جمعه آغاز می شود.

کیومرث بیات افزود: پیش از این قرار بود رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین از عصر چهارشنبه در رشت آغاز شود که به دلیل بارش برف سنگین در رشت و نیز مسدود بودن راه قزوین - رشت دوباره به عصر پنجشنبه موکول شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین از اعتبار بالایی برخوردار و شطرنجبازان مطرح داخلی و خارجی در این مسابقات حضور می یابند، مقرر شد که این دوره از مسابقات با تاخیر دو روزه و با حضور همه ثبت نام کنندگان آغاز شود.

وی بیان کرد: تصمیم نهایی بر آن شد که هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) از عصر روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شود تا شطرنجبازانی که هنوز به رشت نرسیده اند تا فردا خود را به این رقابتها برسانند.

بیات اضافه کرد: سالن محل برگزاری مجموعه یادگار امام رشت آماده انجام مسابقات است و فقط به دلیل عدم حضور شطرنجبازان به دلیل بسته بودن راهها، این رقابتها با تاخیر آغاز خواهد شد و امید است تا روز برگزاری مسابقات همه شطرنجبازان بتوانند خود را به رشت برسانند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این دوره از رقابتها خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۹۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ شطرنجباز، درجه استادی دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد نیز مسعود مصدق پور و امیررضا پور رمضانعلی از ایران که پور رمضانعلی اهل گیلان است، الکساندر اودکیموف از روسیه، ایگور رسولف و آذر میرزوئف از جمهوری آذربایجان، لئون بابوجیان و گئورگ هارت جونیان از ارمنستان، گیگا کوپارادزه و والریان گاپرینداشویلی از گرجستان دارای درجه استاد بزرگی هستند که برای حضور در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی جام کاسپین (خزر) ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از تعداد ثبت نام کنندگان در جام کاسپین حدود یکصد شطرنجباز از کشورهای خارجی برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند که این تعداد شطرنجباز خارجی برای حضور در یک مسابقه نیز مناسب است.

رئیس هیات شطرنج گیلان ادامه داد: هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در سه جدول برگزار می شود که در نهایت به نفرات برتر این دوره از رقابت ها، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه تعلق می گیرد که این رقم طبق جدول در نظر گرفته شده بین نفرات برتر تقسیم می شود.

بیات در خصوص برگزاری این دور از رقابتها نیز  بیان کرد: جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور خواهند یافت و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت می کنند.

قرار بود هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) از روز ۲۳ بهمن ماه جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز و تا روز سی ام بهمن ماه نیز ادامه یابد اما با توجه به تاخیر دو روز این مسابقات از عصر جمعه ۲۵ بهمن ماه آغاز می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.