دور چهارم از هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین از عصر یکشنبه در رشت آغاز شد که در حساس ترین بازی های این دور، سیدمحراب خوشکلام و بردیا دانشور از ایران باید به ترتیب برابر آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان و لئون بابوجیان از ارمنستان قرار گیرند.

همچنین در دیگربازی های مهم این دور و برای صدرنشینی ، ووگار رسولوف از جمهوری آذربایجان مقابل آریا امیدی از ایران قرار می گیرد ، محمدامیر خادمی دیگر شطرنجباز ایرانی رو در روی گئورگ هاروتجیان از ارمنستان قرار خواهد گرفت و مهدی غلامی ارومی از ایران نیز، به مصاف مسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

در دیگر بازی های مهم دور چهارم و برای صدرنشینی، امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان مقابل آرش داغلی دیگر شطرنجباز ایرانی قرار می گیرد و هایک یرتسیان از ارمنستان به مصاف گیگا کاپارادزه از گرجستان می رود.

همچنین در سایر بازی های مهم این دور ، مسعود مصدق پور دیگر استاد بزرگ شطرنج ایران مقابل هموطن خود مانی جاهدی قرار می گیرد و الکساندر اودوکیموف استاد بزرگ شطرنج روسیه رو در روی رضا مهدوی از ایران قرار خواهد گرفت.

تا پایان دور سوم جدول گروه اول که با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ در جریان است،  امیررضا پوررمضانعلی، سیدمحراب خوشکلام، آریا امیدی، آرش داغلی، بردیا دانشور،  محمدمیران خادمی و مهدی غلامی از ایران به همراه لئون بابوجیان و گئورگ هاروتجیان از ارمنستان، گیگا کاپارادزه از گرجستان، ووگار رسولوف، آذر میرزایوف و مسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب سه امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.