دور ششم از هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین دوشنبه شب در رشت پایان یافت که در حساس ترین بازی این دور، گئورگ هاروتجیان از ارمنستان و امیررضا پوررمضانعلی از ایران رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت هاروتجیان برابر حریف قدرتمند خود به برتری رسید تا به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

همچنین در دیگر بازی های مهم این دور ، میسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان برابر گیگا کاپارادزه از گرجستان به برتری رسید ، سیرانوش گوکاسیان از ارمنستان الکساندر اودکیموف استاد بزرگ شطرنج روسیه را شکست داد و بردیا دانشور موفق شد بنیامین بابانیا را مغلوب کند.

همچنین ووگار رسولوف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان به ترتیب برابر متین تاوسی راد و رضا مهدوی از ایران به برتری دست یافتند و بازی مسعود مصدق پور و سیدمحراب خوشکلام نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

در دیگر دیدارهای مهم دور ششم مسابقات شطرنج جام کاسپین ، لئون بابوجیان از ارمنستان و امین نوروزف از جمهوری آذربایجان به ترتیب برابر امرمحمد آزادی و آریا امیدی از ایران به برتری دست یافتند و آرش طاهباز موفق شد رضا محمدی را شکست دهد.

تا پایان دور ششم جدول گروه اول که با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ در جریان است، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان با ۶ امتیا در صدر قرار دارد، میسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با پنج و نیم امتیاز دوم  است ، سیدمحراب خوشکلام ، مسعود مصدق پور ، محمد خادمی و بردیا دانشور از ایران  ، سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان از ارمنستان ، ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان با کسب پنج امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.