دور هشتم مسابقات شطرنج جام کاسپین عصر چهارشنبه در رشت پیگیری شد که در حساس ترین دیدار این دور ، مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان برابر آریا امیدی از ایران به برتری رسید تا شانس اول کسب قهرمانی این رقابت ها باشد.

همچنین در دیگر دیدار حساس این دور هشتم، گئورگ هاروتجیان و لئون بابوجیان دو استاد بزرگ شطرنج ارمنستان رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت هاروتجیان برابر دیگر شطرنجباز ارمنستانی به برتری دست یافت تا این شطرنجباز نیز همچنان امیدوار به قهرمانی این مسابقات باشد.

در دیگر دیدارهای مهم دور هشتم نیز، بردیار دانشور شطرنجباز نوجوان ایران مقابل گیگا کاپارادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان به نتیجه مساوی دست یافت و امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان مقابل علی راستبد دیگر شطرنجباز ایرانی به برتری رسید.

در سایر دیدارهای مهم نیز، آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان موفق شد سیرانوش گوکاسیان از ارمنستان را شکست دهد ، محمدمیران خادمی از ایران مقابل آرش طاهباز دیگر شطرنجباز ایرانی بازی را واگذار کرد و ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان برابر لوری چیگلادزه از گرجستان به برتری رسید.

تا پایان دور هشتم جدول گروه اول با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ ، مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب هفت و نیم امتیاز به تنهایی در جدول قرار دارد، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان با کسب هفت امتیاز دوم است ، امیررضا پوررمضانعلی و آرش طاهباز از ایران، ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان با کسب شش و نیم امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) امشب با معرفی نفرات برتر  در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت خاتمه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.